Eurosport został w sierpniu br. najpopularniejszym kanałem tematycznym. Na podium znalazły się jeszcze AXN i Disney Channel, zaś największy wzrost w czołówce zanotowało Kino Polska. Raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, transmitujący Igrzyska Olimpijskie w Londynie, Eurosport miał w sierpniu br. 1,25 proc. udziału, po wzroście aż o 92,3 proc. Kanał ten awansował na pozycję lidera kanałów ttematycznych aż z miejsca dziesiątego (zestawienie nie obejmuje stacji informacyjnych, ich dane można znaleźć tutaj)
Na drugim miejscu znalazła się filmowa stacja AXN z udziałem na poziomie 1,04 proc. Stacja ta zanotowała wzrost wyniku o 57,6 proc. i awansowała z pozycji siódmej.
Na trzecią lokatę z pozycji lidera spadł dziecięcy Disney Channel. Jego udział zmalał o 25,5 proc. do 1,02 proc. Był to jedyny spadek w pierwszej dziesiątce rankingu.
Największy wzrost w top10 zanotował zajmujący miejsce szóste kanał Kino Polska. Jego wynik poszedł do góry o 122,9 proc. do 9,78 proc. Stacja ta dzięki temu awansował aż z 22. lokaty.
W pierwszej dziesiątce znalazły się łącznie aż cztery kanały dziecięce (poza Disney Channel są to Cartoon Network na miejscu piątym, Nickelodeon - siódmym oraz MiniMini - ósmy), a także trzy kanały filmowe (wspomniane AXN i Kino Polska, a także TVP Seriale na pozycji czwartej). Jest także jeden kanał lifestylowy (TVN Style, miejsce dziewiąte). Top 10 zamyka muzyczne Polo TV.
>>> Sierpień 2012: Polsat i TVN straciły widzów, TVP1 liderem
Zobacz tabelę
W grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, liderem była stacja AXN. Jej udział poszedł o góry o 47,2 proc. do 1,31 proc., dzięki czemu awansowała ona z miejsca czwartego.
Wiceliderem została Eurosport, który awansował aż z pozycji siedemnastej. Jego udział wyniósł 1,14 proc. po wzroście aż o 115,1 proc.
Trzecie miejsce zajęło muzyczne Polo TV, które rok wcześniej nie było monitorowane. Jego udział wyniósł 0,96 proc.
Największy wzrost w pierwszej dziesiątce (wynoszący 152,8 proc) zanotował kanał Kino Polska.
Zobacz tabelę
Zestawienie obejmuje kanały tematyczne z wyłączeniem stacji informacyjnych. Dane Nielsen Audience Measurement udostępnione zostały przez Atmedia.
>>> Wszystkie stacje newsowe straciły, TVP Info liderem