Telewizja 2012-09-05
8

Top 40 kanałów tematycznych w Polsce. Liderem Eurosport

Eurosport został w sierpniu br. najpopularniejszym kanałem tematycznym. Na podium znalazły się jeszcze AXN i Disney Channel, zaś największy wzrost w czołówce zanotowało Kino Polska. Raport portalu Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, transmitujący Igrzyska Olimpijskie w Londynie, Eurosport miał w sierpniu br. 1,25 proc. udziału, po wzroście aż o 92,3 proc. Kanał ten awansował na pozycję lidera kanałów ttematycznych aż z miejsca dziesiątego (zestawienie nie obejmuje stacji informacyjnych, ich dane można znaleźć tutaj)

Na drugim miejscu znalazła się filmowa stacja AXN z udziałem na poziomie 1,04 proc. Stacja ta zanotowała wzrost wyniku o 57,6 proc. i awansowała z pozycji siódmej.

Na trzecią lokatę z pozycji lidera spadł dziecięcy Disney Channel. Jego udział zmalał o 25,5 proc. do 1,02 proc. Był to jedyny spadek w pierwszej dziesiątce rankingu.

Największy wzrost w top10 zanotował zajmujący miejsce szóste kanał Kino Polska. Jego wynik poszedł do góry o 122,9 proc. do 9,78 proc. Stacja ta dzięki temu awansował aż z 22. lokaty.

W pierwszej dziesiątce znalazły się łącznie aż cztery kanały dziecięce (poza Disney Channel są to Cartoon Network na miejscu piątym, Nickelodeon - siódmym oraz MiniMini - ósmy), a także trzy kanały filmowe (wspomniane AXN i Kino Polska, a także TVP Seriale na pozycji czwartej). Jest także jeden kanał lifestylowy (TVN Style, miejsce dziewiąte). Top 10 zamyka muzyczne Polo TV.

>>> Sierpień 2012: Polsat i TVN straciły widzów, TVP1 liderem

Zobacz tabelę


W grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, liderem była stacja AXN
. Jej udział poszedł o góry o 47,2 proc. do 1,31 proc., dzięki czemu awansowała ona z miejsca czwartego.

Wiceliderem została Eurosport, który awansował aż z pozycji siedemnastej. Jego udział wyniósł 1,14 proc. po wzroście aż o 115,1 proc.

Trzecie miejsce zajęło muzyczne Polo TV, które rok wcześniej nie było monitorowane. Jego udział wyniósł 0,96 proc.

Największy wzrost w pierwszej dziesiątce (wynoszący 152,8 proc) zanotował kanał Kino Polska.

Zobacz tabelę


Zestawienie obejmuje kanały tematyczne z wyłączeniem stacji informacyjnych. Dane Nielsen Audience Measurement udostępnione zostały przez Atmedia.

>>> Wszystkie stacje newsowe straciły, TVP Info liderem

Autor: Michał Kurdupski / Patryk Pallus

Więcej informacji: kanał tematyczny

KOMENTARZE (8) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas