Telewizja2013-03-05
1

Top 90 kanałów tematycznych: Eurosport liderem

W lutym br. wśród kanałów tematycznych liderem oglądalności był Eurosport. Z kolei w grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało do Discovery Channel. Największy wzrost w obu grupach zanotowała TTV. Top 90 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych kanałów tematycznych (bez stacji newsowych) w lutym 2013 roku zajął Eurosport. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej jego udział wzrósł o 6,4 proc. i tym samym wyniósł on 0,98 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Z miejsca piątego na drugie awansował filmowy kanał AXN. Zanotował on wzrost udziału o 17,8 proc. do poziomu 0,84 proc. Na podium uplasowała się jeszcze stacja TVP Seriale, która rok temu zajmowała miejsce 12. Natomiast jej udział w lutym br. wyniósł 0,83 proc. po wzroście o 77,2 proc.

Tuż za podium uplasował się dziecięcy kanał MiniMini+, który zanotował wzrost udziału o 33,6 proc. do 0,82 proc. Rok wcześniej stacja ta zajmowała dziewiątą lokatę.

Z kolei na piątym miejscu (po awansie aż z pozycji 64.) uplasowała się nadająca naziemnie stacja TTV. Udział tego kanału w lutym br. wyniósł 0,80 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej jej wynik wzrósł aż o 657,1 proc. Był to jednocześnie zdecydowanie największy wzrost w rankingu. TTV rozpoczęła nadawanie w styczniu ub.r.

W zestawieniu na 10. miejscu uplasował się monitowany od sierpnia ub.r. kanał ATM Rozrywka, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 0,66 proc. On również jest dostępny w ramach naziemnej telewizji cyfrowej.

W pierwszej dziesiątce uplasowały się jeszcze takie stacje jak Discovery Channel, Disney Junior, Kino Polska oraz Disney Channel.

Zobacz tabelę


W grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, pierwsze miejsce zajęła stacja Discovery Channel, której udział poszedł do góry o 20,8 proc. do poziomu 1,22 proc.

W tym zestawieniu na drugie miejsce, z pozycji 12., awansowały TVP Seriale (1,02 proc., + 87,3 proc.). Z kolei na ostatnie miejsce podium - z pozycji wicelidera - spadł kanał AXN (0,98 proc., + 5,6 proc.).

Również i tutaj największy wzrost (wynoszący aż 653,1 proc) zanotowała TTV, która awansowała z pozycji 71. na 10.

Zobacz tabelę


Zestawienie obejmuje kanały tematyczne z wyłączeniem stacji informacyjnych. Dane Nielsen Audience Measurement udostępnione zostały dzięki uprzejmości Atmedia.

Autor:mk

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas