Telewizja2012-10-05
8

Top 90 kanałów tematycznych. Liderami Disney Channel i TVN Style

We wrześniu br. najpopularniejszym kanałem tematycznym w Polsce był Disney Channel. Na podium znalazły się jeszcze Cartoon Network i TVN Style. W czołówce największy wzrost zanotowały TVP Seriale. Natomiast w grupie komercyjnej liderem zostało TVN Style.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, średni dobowy udział Disney Channel, czyli najpopularniejszego kanału tematycznego (bez stacji newsowych), we wrześniu br. spadł o 17,38 proc. i uplasował się na poziomie 0,73 proc. udziału.

Tuż za liderującym Disney Channel znalazła się inna dziecięca stacja - Cartoon Network. Kanał ten zanotował także udział wynoszący niemal 0,73 proc., po spadku o 2,80 proc. Pomimo tego udało mu się awansować z pozycji trzeciej.

Aż z miejsca 18., na ostatnią lokatę podium awansował kanał TVN Style. Jego udział wzrósł aż o 90,45 proc. do 0,72 proc.

Jednak największy wzrost w top10 zanotował zajmujący miejsce piąte kanał TVP Seriale. Jego wynik poszedł do góry aż o 115,53 proc. do 0,69 proc. Stacja ta dzięki temu awansowała aż z 20. lokaty.

W pierwszej dziesiątce znalazły się łącznie aż cztery kanały dziecięce (poza Disney Channel i Cartoon Network na miejscu szóstym - MiniMini+ i na dziewiątym - Disney XD), a także trzy kanały filmowe (AXN na miejscu czwartym, TVP Seriale - piątym i Kino Polska - siódmym). Jest także jeden kanał lifestylowy - TVN Style, sportowy - Eurosport i dokumentalny - National Geographic.

Zobacz tabelę


W grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, nowym liderem została stacja TVN Style. Jej udział poszedł o góry aż o 98,65 proc. do 1,03 proc.

Wiceliderem został kanał AXN (0,85 proc.; wzrost o 6,35 proc.), natomiast trzecie miejsce zajęły TVP Seriale (0,82 proc.; wzrost aż o 115 proc.)

Największy wzrost w pierwszej dziesiątce (wynoszący 138,01 proc) zanotował tutaj kanał Kino Polska. Z kolei najwięcej stracił Discovery - było to 30,92 proc.

Zobacz tabelę


Zestawienie obejmuje kanały tematyczne z wyłączeniem stacji informacyjnych. Dane Nielsen Audience Measurement udostępnione zostały przez Atmedia.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:kanał tematyczny

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas