Telewizja2012-11-06
10

Top 90 stacji tematycznych: TVP Seriale i TVN Style na czele

W październiku br. nowym liderem oglądalności wśród stacji tematycznych został kanał TVP Seriale, a tuż za nim uplasował się TVN Style, notujące największy wzrost w czołówce. Poza podium wypadły za to stacje dziecięce. W grupie 16-49 liderem okazał się TVN Style.

Na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych stacji tematycznych (bez kanałów newsowych) w październiku br. znalazła się telewizja TVP Seriale. Kanał ten awansował na pozycję lidera z miejsca 16., a jego udział poszedł do góry o 75,6 proc. względem października ub.r. i wyniósł 0,7 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.

Na drugą pozycję z miejsca 20. awansowała z kolei lifestylowa stacja TVN Style. Zanotowała ona wzrost aż o 106,1 proc. (największy w top 10), osiągając w zeszłym miesiącu średni udział na poziomie 0,68 proc. Na podium znalazł się jeszcze Polsat Sport, który zajmował rok temu miejsce piąte. Udział sportowego kanału wyniósł niemal 0,68 proc. po spadku o 2,7 proc.

Na czwartej pozycji uplasował się filmowy AXN, który zanotował spadek udziału o 10,9 proc. do 0,66 proc. Rok wcześniej był on trzeci. Kolejne miejsca zajęły dziecięce stacje Cartoon Network i Disney Channel, które w październiku ub.r. zajmowały odpowiednio pozycje lidera i wicelidera.

W pierwszej dziesiątce uplasowały się jeszcze takie stacje jak MiniMini+, Eurosport, Kino Polska (rok wcześniej był poza top 10 zestawienia) i Nickelodeon. W porównaniu do października ub.r. z top 10 wypadły natomiast kanały Discovery Channel, Disney XD i Disney Junior.

Zobacz tabelę


W grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, nowym liderem została stacja TVN Style
, awansująca z pozycji 17. Jej udział poszedł o góry aż 114,5 proc. do 0,93 proc.

Na drugim miejscu utrzymał się kanał AXN (0,84 proc. udziału, spadek o 16,2 proc.), a na trzecie miejsce z 13. lokaty przesunął się kanał TVP Seriale (0,8 proc., + 63,3 proc.).

Największy wzrost w pierwszej dziesiątce (wynoszący 138,01 proc) zanotowała naziemna Eska TV, która awansowała z pozycji 27. na siódmą. Z kolei najwięcej stracił Discovery Channel - było to 35,8 proc.

Zobacz tabelę

 

Zestawienie obejmuje kanały tematyczne z wyłączeniem stacji informacyjnych. Dane Nielsen Audience Measurement udostępnione zostały przez Atmedia.

Autor:pp

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas