Telewizja2013-04-04
3

Top 95 kanałów tematycznych: rekordowy wzrost TTV i TVP Seriale

W marcu br. wśród stacji tematycznych nowym liderem oglądalności została TTV, która jednocześnie zyskała najwięcej w zestawieniu. Z kolei w grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało do Discovery Channel. Top 95 kanałów w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych (bez stacji newsowych) w marcu 2013 roku zajęła nadająca naziemne stacja TTV. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej udział tego kanału wzrósł zdecydowanie najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 652,2 proc. i tym samym wyniósł 0,87 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. W marcu 2012 roku stacja ta zajmowała miejsce 58.

Z miejsca piątego na drugie awansował Eurosport. Zanotował on wzrost udziału o 13,8 proc. do poziomu ponad 0,83 proc. Na podium uplasowała się jeszcze stacja TVP Seriale, która rok temu zajmowała miejsce 13. Natomiast jej udział w marcu br. wyniósł około 0,83 proc. po wzroście o 71,7 proc.

Tuż za podium uplasował się filmowy kanał AXN, który zanotował spadek udziału o 10,8 proc. do 0,74 proc. Rok wcześniej stacja ta była wiceliderem.

Z kolei na piątym miejscu (po awansie aż z pozycji 64.) uplasowało się dziecięce MiniMini+. Udział tego kanału w analizowanym okresie wyniósł 0,72 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej jej wynik wzrósł o 18,8 proc.

W pierwszej dziesiątce uplasowały się jeszcze takie stacje jak Nickelodeon, Discovery Channel, Polsat Sport, Disney Channel oraz Cartoon Network.

Zobacz tabelę


W grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, w marcu 2013 roku pierwsze miejsce zajęła stacja Discovery Channel, której udział poszedł do góry o 18,5 proc. do poziomu 1,09 proc. Rok wcześniej stacja ta była wiceliderem.

W tym zestawieniu na drugie miejsce, z pozycji 14., awansowały TVP Seriale (0,92 proc., + 72,5 proc.). Z kolei na ostatnie miejsce podium - z pozycji lidera - spadł kanał AXN (0,89 proc., - 10,4 proc.).

Również i tutaj największy wzrost (wynoszący aż 559,8 proc) zanotowała TTV, która awansowała z pozycji 60. na 8. 

Zobacz tabelę


Zestawienie obejmuje kanały tematyczne z wyłączeniem stacji informacyjnych. Dane Nielsen Audience Measurement udostępnione zostały dzięki uprzejmości Atmedia.

Autor:mk

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas