W październiku 2009 roku większość tytułów z segmentu pism motoryzacyjnych (tygodniki i miesięczniki) zanotowało spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym miesiącem 2008 roku. Liderem segmentu był "Auto Świat", spada sprzedaż "Top Gear".
Sprzedaż ogółem tygodnika "Auto Świat" (Axel Springer Polska) wyniosła w październiku 2009 r. 101 562 egz., co w stosunku do lipca 2008 roku oznacza spadek o 12 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się tygodnik "Motor" (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 99 152 egz. (spadek o 3 proc.).
Trzecia pozycja przypadła miesięcznikowi "Top Gear" (Burda Media Polska), który na polskim rynku zadebiutował w marcu 2008 roku. Jego sprzedaż w października 2009 r. wyniosła 66 580 (w dół o 22 proc.).
Zobacz tabelę
Porównując dane z października 2009 r. do danych z poprzedniego miesiąca można stwierdzić, że najwięcej stracił "Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych".
* -"Auto Świat" i "Motor" to tygodniki, natomiast pozostałe tytuły wymienione w zestawieniu są miesięcznikami.