Druga edycja programu TVN “Top model. Zostań modelką!” cieszyła się większą widownią niż pierwsza odsłona formatu i pokonała propozycje pozostałych czołowych graczy rynku telewizyjnego Wpływy reklamowe wyniosły 36 mln zł.
Średnia oglądalność 14 odcinków “Top model 2” wyniosła 2,7 mln widzów. W czasie nadawania reality-show TVN wybierało 21,5 proc. widzów z grupy 4+ i co czwarty widz z grupy wiekowej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
Dla porównania, pokazywana rok temu pierwsza odsłona formatu miała słabsze wyniki - każdy jej odcinek oglądało bowiem przeciętnie 2,56 mln widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 18,8 proc. i 22,8 proc. (więcej na ten temat).
W paśmie nadawania “Top model 2” (środy 21.30 - 22.25) TVN nie dawał szans konkurencji. W grupie 4+ drugą pozycję zajął Polsat z wynikiem na poziomie 13,55 proc., nadający wówczas filmy fabularne. Na podium uplasowała się jeszcze Dwójka (końcówka “Rodzinki.pl”, filmy; 12,57 proc.), poza trójką znalazła się Jedynka (m.in. “Rezydencja”, “Wybory Polaków”; 11,67 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej przewaga TVN nad Polsatem wyniosła ponad 10 pkt. proc.
>>> Olga Kaczyńska wygrała "Top model" (dużo zdjęć)
Druga edycja programu przyniosła z reklam 36 mln zł, o ponad 10 mln zł więcej niż rok temu. Reality-show oglądały głównie kobiety, widzowie między 25 a 44. rokiem życia i ci mający pięćdziesiąt kilka lat, mieszkańcy małych, średnich i dużych miast oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym.
Zwyciężczynią drugiej serii “Top model” została Olga Kaczyńska, która pokonała w finale Michalinę Manios i Annę Bałon. Wygrała kontrakt z międzynarodową agencją modelek, kontrakt z marką „Max Factor” oraz sesję okładkową w magazynie „Glamour”.
fot. Olga Kaczyńska autor: TVN/Bartosz Krupa/East News
TVN wstępnie planuje, że trzecia edycja reality-show “Top model” pojawi się na antenie jesienią 2012 roku.
Widownia “Top model 2” odcinek po odcinku
Zobacz tabelę
Oglądalność reality-show na tle konkurencji
Profil widowni formatu