Internet2015-06-08
11

TOP10 portali: Interia z rekordem przed Gazeta.pl, o2.pl za Fakt.pl i TVN24.pl

W marcu br. Interia.pl miała rekordowo dużo użytkowników i odsłon, umacniając się na trzeciej pozycji wśród portali ogólnotematycznych - za Onet.pl i WP.pl, a przed Gazeta.pl. Natomiast Fakt.pl i TVN24.pl mają zdecydowanie więcej użytkowników niż o2.pl.

Onet.pl (należący do Grupy Onet - RASP) w marcu br. odwiedziło 13,81 mln użytkowników, którzy wykonali na portalu 3,21 mld odsłon, a każdy korzystał z niego przeciętnie przez 5 godzin i 5:37 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Było to o 1,96 mln użytkowników i 425,1 mln odsłon więcej niż w przypadku WP.pl, na której średni czas korzystania przez odwiedzającego był dłuższy o 21:31 minuty.

Z kolei Interia.pl osiągnęła w marcu rekordowe wyniki w skali ostatnich lat: 8,71 mln użytkowników i 974,3 mln odsłon, dzięki czemu wyprzedziła Gazetę.pl pod względem liczby użytkowników i umocniła swoją przewagę w innych statystykach. Wymieniany zazwyczaj jako piąty portal horyzontalny o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) ma już zdecydowanie mniej użytkowników niż zyskujące na popularności Fakt.pl (Grupa Onet - RASP) i TVN24.pl, przy czym nadal notuje wielokrotnie więcej odsłon i dłuższy średni czas korzystania.

Statystyki odsłon i czasu korzystania portalom Onet.pl, WP.pl, Interia.pl i o2.pl mocno podwyższają działające w nich poczty mailowe (zobacz ich szczegółowe statystyki). Na Gazeta.pl taka usługa jest mało popularna, a serwisy stacji telewizyjnych i gazet w ogóle jej nie oferują.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-marcu-2015-roku ##

W zestawieniu uwzględniliśmy tylko portale pozycjonowane jako horyzontalne, dotyczące większości dziedzin. Natomiast niektóre serwisy tematyczne (z których część należy do wydawców portali i jest promowana na ich stronach głównych), skupione na jednej lub kilku dziedzinach, osiągają podobne wyniki jak portale z drugiej połowy naszego rankingu. Są to m.in. Plejada.pl i VoD.pl (należące do Grupy Onet-RASP), Pudelek.pl, Biztok.pl, Sportowefakty.pl i Money.pl (Grupa Wirtualna Polska), Sport.pl i Plotek.pl (Grupa Gazeta.pl) oraz Smaker.pl i Styl.pl (Grupa Interia.pl).

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/interia-wyprzedzila-gazete-pl-w-mobile-u-liderem-allegro-z-gg-przed-wirtualna-polska-i-onetem-z-rasp ##

Zobacz tabelę


W skali roku Onet.pl i WP.pl zanotowały niewielkie zmiany liczby odwiedzających i spore wzrosty liczby odsłon. Pierwszy portal zyskał 225,1 tys. użytkowników i 334,6 mln odsłon (to 1,6 i 11,6 proc. w górę), a drugi przy o 60,2 tys. użytkowników mniej niż przed rokiem (0,5 proc. w dół) miał o 708,6 mln odsłon więcej (34,1 proc. w górę). Na obu zmalał średni czas korzystania przez odwiedzającego - odpowiednio o 16:04 i 22:09 minuty (czyli o 5 i 6,3 proc.).

Interia.pl zyskała rok do roku aż 1,66 mln użytkowników, a także 183,6 mln odsłon (to wzrosty o 23,6 i 23,2 proc.), natomiast przeciętny czas spędzany na portalu przez odwiedzającego zmalał o 40:37 minuty (czyli o 17 proc.). Z kolei Gazeta.pl miała o 2,15 mln użytkowników i 105,4 mln odsłon mniej niż rok wcześniej (to 21,3 i 21,1 proc. w dół), a średni czas korzystania spadł o 9:25 minuty (15 proc. w dół). W przypadku Gazeta.pl spadek wziął się częściowo z zakończenia przez portal we wrześniu ub.r. współpracy z należącym do Microsoftu serwisem MSN (więcej o tym).

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/onet-i-rasp-przed-wirtualna-polska-w-audio-i-wideo-serwisy-radiowe-przyciagaja-najdluzej-top10 ##

Bardzo duży wzrost osiągnął Fakt.pl, a spory - TVN24.pl. Pierwszy portal zyskał 1,74 mln użytkowników i 75,4 mln odsłon (to 55,6 i 71,6 proc. w górę), a drugi - 554,6 tys. użytkowników i 12,6 mln odsłon (16,1 i 9,3 proc. w górę). Za to o2.pl przy 159,3 tys. użytkowników mniej niż przed rokiem (4,3 proc. w dół) zanotowało wielokrotnie więcej odsłon i dłuższy średni czas korzystania, co wynika głównie z przejścia przez portal w połowie ub.r. na nową definicję odsłony w Megapanelu (więcej na ten temat).

Zobacz tabelę

Na drugiej podstronie analiza wyników czołowych portali w 2014 i 2015 roku

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas