Internet2014-07-28
1

TOP15 serwisów radiowych: Eska.pl z rekordem, w dół PolskieRadio.pl, mocno w górę RMF24.pl

W kwietniu br. Eska.pl po raz pierwszy miała ponad 2 mln użytkowników. Spadki odwiedzalności zanotowały m.in. PolskieRadio.pl, RMFon.pl, RMF.FM i TOKFM.pl, za to dużo zyskało RMF24.pl.

Eska.pl (należąca do Grupy Radiowej Time) jest zdecydowanym liderem wśród stron internetowych związanych ze stacjami radiowymi zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i odsłon. W kwietniu br. z serwisu skorzystało 2,08 mln internautów, wykonując w nim 16,04 mln odsłon - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Tym samym witryna zanotowała rekordową jak dotąd liczbę użytkowników. Wcześniej do poziomu 2 mln zbliżyła się w listopadzie ub.r. oraz styczniu i marcu br.

Serwis Polskiego Radia odwiedziło w kwietniu 1,2 mln internautów, którzy wykonali w nim 12,31 mln odsłon, a każdy spędził na stronie średnio 3 godziny i 36:39 minuty. RMF24.pl zanotował 1,12 mln użytkowników i 10 mln odsłon.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w kwietniu 2014 roku

Z kolei na zdecydowanie najdłużej użytkowników przyciągał serwis RMF.FM, w którym można słuchać tej stacji i zapisów jej najciekawszych audycji oraz przeglądać inne materiały audio/wideo (m.in. teledyski). W kwietniu przeciętny użytkownik korzystał z tej witryny przez prawie 25,5 godziny (dokładnie: 24:28:29).

Na wiele godzin internautów przyciągały również inne witryny działające jak internetowe playery radiowe. Open.fm - należący go Grupa Allegro-GG serwis pozwalający słuchać tematycznych stacji internetowych - zanotował średnio 13,5 godziny na użytkownika, EskaGo.pl (należąca do Grupy Radiowej Time) - 10,33 godziny, RadioZET.pl - ponad 8,5 godziny, a Tuba.pl (należąca do Grupy Radiowej Agory) - nieco ponad 6,5 godziny.

>>> RMF FM liderem słuchalności w I półroczu, dalej Radio ZET i Jedynka

Zobacz tabelę


W skali roku Eska.pl zyskała 233 tys. użytkowników (to wzrost o 12,6 proc.), ale straciła 2,77 mln odsłon (to spadek o 14,7 proc.), a czas na przeciętnego użytkownika zmalał o 3:36 minuty (37,2 proc. w dół).

Z kolei RMF24.pl odwiedziło aż o 522 tys. internautów więcej niż rok wcześniej (87,1 proc. w górę), którzy wykonali o 5,35 mln odsłon więcej (wzrost o 114,3 proc.), przy czym niewielkim spadku czasu przypadającego na przeciętnego użytkownika (o 42 sekundy - to 7,5 proc. w dół).

>>> VOX FM, Trójka i Jedynka z najdłuższym czasem słuchania w I półroczu

Serwis Polskiego Radia miał o 73,4 tys. użytkowników i 1,84 mln odsłon mniej niż w kwietniu ub.r. (to spadki o 5,7 proc. i 13 proc.), a średni czas na użytkownika zmalał o 12:18 minuty (5,4 proc. w dół).

Spadki liczby użytkowników i odsłon zanotowały również RMFon.pl i RMF.FM. Pierwszy stracił 44,4 tys. użytkowników i 2,32 mln odsłon (6,2 proc. i 18,7 proc. w dół), a drugi - 66,6 tys. użytkowników i 890 tys. odsłon (9,1 proc. i 15,9 proc. w dół). Jednak w przypadku pierwszego średni czas na użytkownika wydłużył się o 5,9 proc., a w przypadku drugiego o 30,2 proc.

Zobacz tabelę


Strony Radia Maryja, VOX FM i Radia Szczecin w kwietniu ub.r. miały zbyt niską odwiedzalność, żeby została ona określona w Megapanelu.

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas