Telewizja 2013-06-11
12

TOPtrendy z mniejszą widownią. 23 mln zł z reklam

Tegoroczny festiwal TOPtrendy obejrzało o 410 tys. mniej widzów niż ubiegłoroczny, ale Polsat w czasie transmisji pozostał liderem rynku. - Wynik był satysfakcjonujący - zapewnia nas Marcin Perzyna, szef imprezy.

Transmitowany przez Polsat w dniach 7-9 czerwca festiwal Sopot TOPtrendy 2013 oglądało średnio 2,3 mln widzów. Wynik ten dał stacji 21,32 proc. udziału w grupie 4+ i 22,87 proc. w komercyjnej grupie 16-49 - pokazują przygotowane na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl dane Nielsen Audience Measurement.

Pierwszy dzień imprezy (koncert TOP, jubileusze Big Cyca i Heya) śledziło 1,56 mln osób przy udziale w rynku na poziomie 14,52 proc. (15,75 proc. w grupie 16-49). Był to najmniej chętnie oglądany dzień festiwalu, ale w czasie transmisji z Opery Leśnej TVP1 pokazywała mecz piłki nożnej Polska - Mołdawia w eliminacjach do mistrzostw świata.

- Wiedzieliśmy, że z miłością fanów do polskiej reprezentacji nie wygramy, staraliśmy się jednak, by widownia pierwszego dnia festiwalu była jak największa. Koncert TOP i recital Heya był skierowane do bardziej wymagającego widza i ludzie, którzy kochają muzykę, wybrali nasze koncerty - mówi Wirtualnemedia.pl Marcin Perzyna, dyrektor Sopot TOPtrendy Festiwal 2013.

Drugi dzień festiwalu, gdy w Operze Leśnej odbywał się koncert “Największy Przebój Roku” i konkurs trendy, obejrzało średnio 2,12 mln widzów przy udziale na poziomie 19,91 proc. (21,21 proc.)

- Koncert “Największy Przebój Roku” był przekrojem tego, co działo się na rynku muzycznym w minionym roku. Z kolei konkurs trendy był kolejną propozycją wymagającą i mimo tego zanotował wysoki wynik - 20 proc. udziału. To była najlepsza sobota w wiosennej ramówce Polsatu - mówi Perzyna.

Największą popularnością - jak zwykle - cieszyła się Sopocka Noc Kabaretowa, w tym roku zorganizowana już po raz 10. Transmisja występów kabaretowych w niedzielę zgromadziła 3,21 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 29,11 proc. (31,07 proc.)

Zobacz tabelę


Polsat był liderem rynku w czasie pokazywania festiwalu. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 13,87 proc. zajęła TVP1, trzecia była telewizja TVN (9,83 proc.), a czwarta - TVP2 (7,34 proc.). Polsat wygrał z konkurencją także w grupie komercyjnej (tam na drugim miejscu uplasował się TVN z udziałem 12,04 proc.).

Zobacz tabelę


Tegoroczny festiwal TOPtrendy miał jednak o ponad 400 tys. widzów mniej niż ubiegłoroczny, który śledziło 2,72 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 24,02 proc. i 26,90 proc. (więcej na ten temat).

- Po raz pierwszy wpływ na oglądalność festiwalu miało rozdrobnienie rynku związane z cyfryzacją telewizji naziemnej. Jednak średni udział transmisji, które trwały łącznie 13,5 godziny, wynoszący 23 proc. w grupie 16-49, uważam za bardzo satysfakcjonujący - mówi Marcin Perzyna.

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły  22,9 mln zł (dane cennikowe , bez rabatów). Dla porównania, ubiegłoroczny festiwal z reklam przyniósł zaledwie 13,6 mln zł (więcej na ten temat).

Kolejny festiwal TOPtrendy odbędzie się za rok. Natomiast pod koniec sierpnia br. Polsat planuje zorganizować druga edycję Sopot Top Of The Top Festival z konkursem wykonawców z różnych krajów Europy (więcej na ten temat).

Autor: Patryk Pallus

Więcej informacji: Polsat, TOPtrendy, Marcin Perzyna

KOMENTARZE (12) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas