Interbrand opublikowało kolejną edycję rankingu Best Global Green Brands. Najbardziej ekologiczną marką świata ponownie została Toyota.
Badania zostały przeprowadzone wspólnie przez Interbrand oraz Deloitte. Wziętych pod uwagę było 100 firm z listy Best Global Brands. Zostały one poddane ocenie pod kątem faktycznych działań w kierunku rozwoju zrównoważonego, związanych między innymi z pozyskiwaniem materiałów, produkcją czy dystrybucją. Oceniano także wizerunek jaki dana marka ma u konsumentów - w badaniu udział wzięło 10 tysięcy respondentów. Ostateczny wynik jest sumą punktów uzyskanych w obydwu kategoriach, z uwzględnieniem tak zwanego czynnika dyskonta, jeśli wizerunek jest bardziej pozytywny niż faktyczna aktywność danej firmy.
Najbardziej ekologicznymi markami są te z branż motoryzacyjnej i nowych technologii. Na szczycie listy znalazła się Toyota, głównie dzięki sprzedaży modelu Prius z napędem hybrydowym. Na podium stanęły też Johnson&Johnson i Honda. Największy awans (o 6 pozycji) zanotowały Starbucks i UPS. W tegorocznym rankingu zadebiutowały natomiast Nissan, H&M oraz UBS.
Najwięcej ekologicznych firm, aż 22 umieszczone na liście Best Global Green Brands, pochodzi ze Stanów Zjednoczonych. O rozwój zrównoważony dbają też Niemcy i Japonia. Z tych krajów pochodzi po 7 marek umieszczonych w rankingu Interbrand i Deloitte.