Badania2016-06-14
2

Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną (Top 10)

Toyota utrzymała miano najbardziej wartościowej motoryzacyjnej marki świata w rankingu najcenniejszych marek BrandZ Top 100 za rok 2016 według Millward Brown.

Wartość Toyoty wzrosła o 2%, do 29,5 mld USD. Swoje ubiegłoroczne miejsca w pierwszej piątce zachowały także BMW (26,8 mld USD), Mercedes-Benz (22,7 mld USD), Honda (13,2 mld USD) oraz Ford (13,1 mld USD).

Łączna wartość marek z pierwszej dziesiątki (Top 10) spadła o 3%, do poziomu 139,9 mld USD.

>>> Google przed Apple i Microsoftem. Amazon urósł najbardziej, Coca-Cola poza dziesiątką (100 najcenniejszych marek świata)

Jedną z oznak nadchodzących zawirowań w sektorze motoryzacyjnym jest wejście do Top 10 marki Tesla, produkującej pojazdy elektryczne w segmencie premium. Marka ta osiągnęła wartość 4,4 mld USD zaledwie w miesiąc po wejściu na rynek samochodowy głównego nurtu ze swoim bardziej przystępnym cenowo modelem Tesla 3 (koszt 35 tys. USD).

Do pierwszej dziesiątki po raz pierwszy weszła także marka Porsche, której obecna wycena również wynosi 4,4 mld USD. Z kolei największy wzrost (o 4%) odnotowała marka Mercedes-Benz.

Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands jest prowadzony przez firmę Millward Brown z grupy WPP. Badanie łączy w sobie wskaźniki wartości marek oparte na wywiadach z ponad 3 milionami konsumentów na całym świecie, które dotyczą tysięcy globalnych marek konsumenckich oraz marek z segmentu business-to-business. Następnie przeprowadzana jest analiza wyników finansowych i biznesowych każdej z firm (na podstawie danych dostarczanych przez Bloomberg i Kantar Retail). Kluczowym elementem przy określaniu wartości marki jest jej postrzeganie przez konsumentów. W rankingu brane są pod uwagę różnice regionalne, ponieważ wskaźniki udziału marek w budowaniu wartości mogą być znacząco odmienne w różnych krajach.

Autor:km

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas