Telekomunikacja Polska (TPSA) od sierpnia zmieni sposób weryfikacjiklientów, którzy chcą przejść do operatorów alternatywnych, wynikaz wypowiedzi przedstawicieli spółki.
"Od sierpnia negatywna weryfikacja danych adresowych nie będziepodstawą do odrzucenia wniosku [o przejście do operatoraalternatywnego - przyp. red.]" - powiedziała Hanna Kontkiewicz,która w TPSA jest szefową projektu "Równoważność Dostępu".Operatorzy alternatywni do tej pory wskazywali, że wnioski o zmianęoperatora były odrzucane często z powodu drobnych lub nieistotnychbłędów, np. w danych adresowych.
Zmiana polityki dotyczącej weryfikacji klientów, ma być jednym zkroków, które mają przekonać Urząd Komunikacji Elektronicznej(UKE), że spółka jest zdeterminowana dobrowolnie zmienić sposóbtraktowania operatorów alternatywnych.
Do 1 września TPSA ma przedstawić nową "Kartę Równoważności",który ma być alternatywą dla przymusowego podziału spółki na częśćhurtową i detaliczną przez operatora. UKE rozpoczął postępowanie wsprawie podziału pod koniec zeszłego roku.
W poniedziałek przedstawiciele TPSA zapowiedzieli również, żespółka zacznie mierzyć i publikować nowe wskaźniki "KPI" (KeyPerformance Indicators). Mają one pokazać różnicę (lub jej brak) wtraktowaniu przez część hurtową TPSA operatorów alternatywnych iwłasnych jednostek detalicznych.
Ustalenie kolejnych KPI oraz sposobów ich mierzenia i publikacjima być też jednym z tematów prac grup roboczych (złożonych zprzedstawicieli TPSA oraz operatorów alternatywnych), które mająpracować nad zmianami w "Karcie Równoważności".