Radio2023-07-07
92

Trójka z nową oprawą dźwiękową. "Ta data przechodzi do historii"

Fot. facebook TrójkiFot. facebook Trójki

W poniedziałek, 3 lipca Program Trzeci Polskiego Radia wprowadził na antenę nową oprawę muzyczną. Zmieniono dżingle, a serwisy informacyjne mają teraz subtelny podkład dźwiękowy. Poprzednia oprawa obowiązywała od 2007 r.

"W towarzystwie absolutnie nowych dźwięków dzisiaj na antenie Trójki witamy państwa" - rozpoczął o godz. 6:06 poranny program Karol Gnat, prezenter pasma "Pora na Trójkę" w Programie Trzecim Polskiego Radia.

Od poniedziałku stacja nie emituje już sygnału odliczającego ostatnie sekundy do pełnej godziny. Trójka zmieniła również całkowicie oprawę dźwiękową serwisów informacyjnych, wiadomości sportowych, ekonomicznych i kulturalnych, prognozy pogody oraz audycji dla kierowców "Radionawigator". Po wielu latach w Programie Trzecim Polskiego Radia dziennikarze nie czytają już serwisów na ciszy. Teraz towarzyszy im subtelny podkład muzyczny. Bez zmian pozostał dżingiel "Autopromocja" oraz sygnały wybranych audycji autorskich, m.in. ten rozpoczynający "Salon polityczny Trójki", który jest nadawany w niezmiennej formie od prawie 20 lat.

Za to głosem stacji zapowiadającym i "żegnającym" reklamy ponownie został aktor Marcin Kwaśny. Już raz występował w tej roli - od listopada 2016 r., gdy zastąpił Zbigniewa Zamachowskiego. Ten poprosił o wycofanie dżingli ze swoim głosem, bo nie chciał być utożsamiany ze zmianami personalnymi i programowymi, które zaszły w stacji po wyborach w 2015 r., gdy PiS objął władzę, a w Polskim Radiu wymieniono zarząd i część dyrektorów anten (m.in. Trójki) pożegnała się ze stanowiskami.

Większość oprawy dźwiękowej obowiązywała w stacji od 2007 r., gdy Trójką kierował Krzysztof Skowroński.

Oprawa od "Nieustraszonych Łowców Dźwięków"

Stacja przez cały poniedziałek podkreślała na antenie, że wprowadziła nowe brzmienie. "Poniedziałek, 3 lipca 2023 roku - ta data przechodzi do historii jako dzień naszej nowej oprawy muzycznej❗️ Nowe jingle, odświeżone brzmienia i melodie przyjemne dla ucha. 🎧 Dynamika, świeżość i przyjemna muzyka. Słuchajcie i zapoznawajcie się z nową oprawą muzyczną anteny" - napisano na Facebooku rozgłośni.

Autorem zaktualizowanej oprawy dźwiękowej Trójki jest krakowskie studio nagrań "Nieustraszeni Łowcy Dźwięków". Rzeczniczka Polskiego Radia nie odpowiedziała na pytanie, jak dużo kosztowała wymiana dżingli.

- Każda stacja radiowa modyfikuje brzmienie swojej oprawy dźwiękowej zgodnie ze zmieniającymi się wymaganiami rynkowymi, oczekiwaniami słuchaczy i sposobami konsumpcji treści audio. To naturalny proces - tłumaczy zmianę oprawy Monika Kuś, rzeczniczka Polskiego Radia.

Według najnowszego badania Radio Track w okresie marzec-maj 2023 r. Trójka miała 1,9 proc. udziałów w rynku słuchalności.

Autor:ram

KOMENTARZE(92)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas