Dobre wyniki słuchalności cieszą szefów "Trójki" tym bardziej, że towarzyszą im korzystne zmiany w strukturze słuchaczy pod względem wykształcenia
Badania przeprowadzone przez SMG/KRC potwierdzają udany rok radiowej Trójki. Udział w rynku w roku 2003 wynosi 5,3%, podczas gdy w podsumowaniu roku 2002 wynosił 4,6%. Dzienny zasięg stacji również wzrósł i wynosi obecnie 6,7%, a w 2002 roku wynosił 5,5%. Oznacza to, że codziennie słucha Trójki ponad 2 miliony osób. To o 350 tysięcy słuchaczy więcej niż w 2002 roku.
W grupie celowej słuchaczy pomiędzy 25 a 39 rokiem życia, mieszkających w miastach zasięg wzrósł o 30% (z 7,7% w 2002 roku na 9,9% w 2003 roku) zaś udział w rynku wzrósł o 24 % (z 6,1% w 2002 roku na 7,5% w 2003 roku).
Dobre wyniki słuchalności cieszą tym bardziej, że towarzyszą im korzystne zmiany w strukturze słuchaczy pod względem wykształcenia. Odsetek słuchaczy z wyższym i średnim wykształceniem wzrósł z 78% w 2002 roku do 81,9% w podsumowaniu 2003 roku. Oznacza to, że oferta programowa Trójki coraz bardziej podoba się wykształconym Polakom - informuje nadawca.
Struktura słuchaczy pod względem wykształcenia w 2003 roku
Zobacz tabelę4pt; BORDER-TOP: #ece9d8; PADDING-LEFT: 5.4pt; PADDING-BOTTOM: 0cm; BORDER-LEFT: #ece9d8; WIDTH: 115.15pt; PADDING-TOP: 0cm; BORDER-BOTTOM: windowtext 1pt solid; BACKGROUND-COLOR: transparent; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-left-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt" vAlign=top width=154>
16,0%
59,5%