Reklama2009-10-22
0

Trzy czwarte Polaków uważa, że reklamy banków wprowadzają w błąd

Prawie trzy czwarte Polaków sądzi, że sposób prezentacji ofertbanków często wprowadza w błąd - wynika z badania PBS DGA.Respondenci uważają, że banki powinny rzetelnie i zrozumialeinformować o swoich usługach oraz mieć wzgląd na dobro klientów.

72 proc. Polaków zgadza się z opinią, że sposób prezentacjiofert banków często wprowadza w błąd - pokazuje badanieprzeprowadzone przez PBS DGA. Przeciwnego zdania jest tylko 10proc. respondentów, natomiast 18 proc. trudno to jednoznacznieocenić. Jednocześnie 98 proc. Polaków uważa, że oferty bankówpowinny informować o możliwym ryzyku finansowym oraz wszystkichistotnych warunkach i ograniczeniach, a 30 proc. ankietowanych niezgadza się ze stwierdzeniem, że oferta powinna podkreślać przedewszystkim korzyści.

Ogółem aż 35 proc. Polaków deklaruje, że nie ma żadnejwiedzy w bankowości a 42 proc. przyznaje, że zna tylko podstawowepojęcia. Jedynie 17 proc. respondentów ocenia swoją wiedzęw tym zakresie jako wystarczającą lub dobrą.

Prawie połowa Polaków sugeruje, że banki - aby cieszyć sięnajwiększym zaufaniem klientów - powinny rzetelnie i bardziejzrozumiale informować o swoich ofertach oraz doradzać klientom,mając na względzie ich dobro. Co trzeci respondent uważa, że bankipowinny w tym celu rzetelnie informować o swojej sytuacji idziałaniach, a co czwarty - że powinny pomagać klientom w lepszympoznawaniu branży.

Badanie opinii Polaków na temat strategii komunikacyjnej bankówzostało przeprowadzone we wrześniu przez PBS DGA nazlecenie agencji On Board PR. Sondaż objął reprezentatywnągrupę 1090 losowo wybranych dorosłych osób.

Autor:tw

Więcej informacji:PBS DGA

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas