Telewizja2017-01-16
9

TTV ma już 5 lat. „Stały dynamiczny wzrost oglądalności”

Lidia Kazen, dyrektor programowa TTV, fot. tvnLidia Kazen, dyrektor programowa TTV, fot. tvn

Telewizję TTV w zeszłym roku oglądało średnio 104 tys. widzów. Stacja od początku nadawania sukcesywnie zyskuje widzów. - Cieszymy się, ale nie spoczywamy na laurach - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Lidia Kazen, dyrektor programowa TTV.

Średnia widownia TTV w 2016 roku wyniosła 104 tys. widzów. Przełożyło się to na 1,60 proc. udziału tych stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 1,95 proc. w grupie komercyjnej 16-49. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez TVN. Są to najwyższe roczne wyniki oglądalności tej stacji od początku jej nadawania.

Porównując dane oglądalności wszystkich stacji dostępnych na polskim rynku wynika, że TTV w 2016 roku w grupie 4+ zajęła 11. lokatę, a w 16-49 - 10.

W pierwszym roku nadawania, czyli w 2012 roku, kanał ten śledziło średnio 19 tys. widzów, co przełożyło się na 0,31 proc. udziału w 4+ i 0,29 proc. w 16-49, a w kolejnym roku jego oglądalność zwiększyła się do 63 tys. osób (odpowiednio 1,02 proc. i 1,05 proc. udziału).

Wyniki oglądalności kanału Grupy TVN rosły także w kolejnych latach - w 2014 roku było to 83 tys. widzów (1,30 proc. i 1,45 proc. udziału), a w 2015 - 95 tys. (1,45 proc. i 1,72 proc. udziału).

- Stały dynamiczny wzrost oglądalności TTV to niezaprzeczalny sukces stacji konsekwentnie budowanej przez ostatnie 5 lat. Cieszymy się, ale nie spoczywamy na laurach - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Lidia Kazen, dyrektor programowa TTV. - TTV rozwija się i jest obdarzana coraz większym zaufaniem widzów - świadczy o tym obecność w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kanałów telewizyjnych w Polsce oraz stale rosnąca oglądalność przekraczająca w wybranych miesiącach 2 proc. udziału w rynku w grupie komercyjnej. Rok 2016 w tej grupie zamknęliśmy wynikiem 1,95 proc. udziałów, co jest dobrym prognostykiem na przyszłość. Jeśli wziąć pod uwagę fakt, że koncesja nie pozwala nam emitować seriali i fabuły, to takie notowania stacji nabierają dodatkowej wartości - dodaje.

Zobacz tabelę

Najwyższe średnie dobowe udziały, wynoszące 2,25 proc. w 4+, kanał ten zanotował 1 lutego ub.r. i 24 czerwca ub.r. Z kolei 16 czerwca 2015 roku stacja osiągnęła rekordowy wynik w grupie komercyjnej 16-49 - 2,87 proc. udziału.

Zobacz tabelę

Zdecydowanie największą widownię od początku nadawania stacji do końca ub.r. przyciągnął magazyn „Uwaga!”, który został pokazany 7 listopada 2016 roku o godz. 20.10. Jego średnia widownia wyniosła 1,04 mln osób, co przełożyło się na 6,41 proc. udziału wśród wszystkich widzów. Przynajmniej przez jedną minutę tego, trwającego niemal godzinę, wydania programu śledziło 2,07 mln osób.

Drugie miejsce zajęła transmisja meczu Ligi Europejskiej UEFA (687 tys. widzów; 4,90 proc. udziału; 1,78 mln osób zasięgu; emisja 19 lutego 2015 roku), a podium uzupełnia jeden z odcinków „Dam i wieśniaczek PL” (661 tys. widzów; 4,66 proc. udziału; 1,48 mln zasięgu; emisja 15 sierpnia 2016 roku).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 na czele też znalazła się „Uwaga!” (356 tys. widzów; 5,77 proc. udziału; emisja 7 listopada 2016 roku).

Drugie miejsce zajęły „Damy i wieśniaczki PL” (342 tys. widzów; 6,43 proc. udziału; emisja 15 sierpnia 2016 roku), a trzecie - „Wojny magazynowe” (330 tys. widzów; 6,78 proc. udziału; emisja 25 stycznia 2014 roku).

- Telewizja TTV jest stacją zbudowaną na polskim kontencie, dlatego wśród najlepiej oglądanych programów dominują nasze autorskie produkcje. Na nich zbudowaliśmy silne, rozpoznawalne pasmo prime-time’owe. Jeśli spojrzeć na wyniki oglądalności w roku 2016, to okazuje się, że były one rekordowe dla wielu naszych tytułów i co ważne, miało to miejsce przy poszerzającym się o nowe kanały rynku telewizyjnym. Atutem TTV jest oferta programowa, na którą składają się zarówno dobrze oglądane u nas publicystyczne tematy obecne w „UWAGA! po Uwadze”, jak również bardziej rozrywkowo podane programy podglądające rzeczywistość jak „Damy i wieśniaczki PL”, „Usterka”, „Gogglebox. Przed telewizorem” oraz „Królowe życia”, jak również „DeFacto” przedstawiające najciekawsze zjawiska i trendy technologiczne współczesnego świata z Karoliną Gilon, a także programy z udziałem Przemka Kossakowskiego - komentuje nam dyrektor programowa kanału.

Zobacz tabelę

- Programowo w roku 2017 będziemy kontynuować podejście, które odróżnia nas od reszty rynku. Siłą telewizji TTV są programy o charakterze reality i to, że widzowie - zwykli ludzie - są bohaterami naszych audycji. Stacja nie boi się eksperymentować, podglądać rzeczywistość, aby dostarczać rozrywki, wzruszać czy też stawiać trudne pytania. I taka też będzie wiosenna ramówka, w której będą dominować programy poszukujące autentycznych i zaskakujących sytuacji i emocji. Szczególnej uwadze polecam dwie nowości - eksperyment telewizyjny, czyli „Dzień, w którym pojawiła się forsa” oraz odświeżoną, kultową „Naukę jazdy” - zdradza portalowi Wirtualnemedia.pl plany dotyczące TTV na 2017 rok dyrektor Kazen..

TTV to kanał telewizyjny o charakterze społeczno-interwencyjnym, znajdujący się w portfolio Grupy TVN. Stacja dostępna jest m.in. na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.

Autor:mk

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas