Telewizja2014-08-07
1

TV Puls stawia na własny serwis VoD. Ruszył PlayPuls

Telewizja Puls uruchomiła własny serwis wideo na żądanie pod marką PlayPuls. W jego ofercie są pozycje z ramówek TV Puls i Puls 2, w tym seriale amerykańskie. Serwis ma zarabiać na reklamach. - Chcemy monetyzować nasze treści w sieci - mówi Dariusz Dąbski, szef Telewizji Puls.

- Jesteśmy w pełni świadomi, że model konsumpcji treści telewizyjnych się zmienia, dlatego chcemy być obecni z naszą ofertą programową we wszystkich dostępnych kanałach dystrybucji kontentu - wyjaśnia Dariusz Dąbski, prezes Telewizji Puls.

W ramach PlayPuls widzowie mogą oglądać produkcje własne nadawcy, animacje z pasma Junior TV, seriale, dokumenty oraz programy rozrywkowe. Na początek platforma zaoferowała kilkaset odcinków programów, ale oferta znacznie się poszerzy wraz ze startem jesiennej ramówki nadawcy.  Wraz z nią w PlayPuls pojawią się m.in. takie amerykańskie seriale jak  „Hannibal”, „American Horror Story”, „Spartakus: Krew i piach” czy „The Walking Dead”.

Produkcje własne stacji będą dostępne na platformie bezpłatnie przez cały czas, natomiast niektóre pozycje zakupione od innych dystrybutorów znajdą się w ofercie przez określony czas po emisji w kanałach Telewizji Puls (model Catch Up TV), będą dostępne np. przez miesiąc czy tydzień. Jak ujawnia prezes TV Puls, koszt licencji na emisję w sieci stanowi około 10 proc. ceny odcinka danego programu czy serialu.

Wszystkie pozycje w ramach PlayPlus dostępne będą dla użytkowników za darmo, ale z reklamami. Te pojawią się w serwisie jednak dopiero najprawdopodobniej w przyszłym roku.

- Docelowo chcemy monetyzować nasze treści w internecie, reklamy przy nich sprzedawać będzie broker. Nie wiemy jeszcze, czy będzie to ten sam, który w przyszłym roku odpowiadać będzie za sprzedaż reklam w naszych kanałach - mówi Dariusz Dąbski. Obecnie brokerem stacji jest TVN Media, ale spółka co roku robi przegląd ofert innych domów sprzedaży, wybierając najlepszą dla siebie.

Na początek nadawca udostępni platformę PlayPlus na komputery PC/MAC, smartfony z systemami Android i iOS oraz tablety. W przyszłości serwis może być dostępny także na telewizorach Smart TV.

Przypomnijmy, że dotąd Telewizja Puls współpracowała w zakresie wideo na żądanie z platformą ipla, teraz jej kontent zniknął z tego serwisu.

W przyszłości Telewizja Puls chce też mieć w swoim portfolio portal internetowy dla dzieci z dużą biblioteką animacji i gier. Jak podkreśla Dąbski, uruchomienie takiego serwisu na najwyższym poziomie to kwestia około dwóch lat.

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas