Telewizja2015-04-06
28

TV Trwam oglądana tak chętnie jak TVP ABC. Ma ponad 0,7 proc. udziału w rynku

Telewizja Trwam w listopadzie i grudniu ub.r. zanotowała odpowiednio 0,73 proc. i 0,74 proc. udziału w rynku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. To wyniki zbliżone do udziałów kanału dziecięcego TVP ABC.

Choć Telewizja Trwam jest nadawana na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, to nie jest monitorowana przez Nielsen Audience Measurement, bo nadawca nie chce podpisać umowy z instytutem. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl cząstkowe badanie stacji zleciła jednak Nielsenowi Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji - objęły one dwa ostatnie miesiące 2014 roku. Z tych danych wynika, że w listopadzie ub.r. TV Trwam miała 0,73 proc. udziału w rynku, a w grudniu ub.r. - 0,74 proc.

Biorąc pod uwagę dane o oglądalności wszystkich stacji, w listopadzie ub.r. udział TV Trwam daje jej 17. miejsce w Polsce. Za mającą zdecydowanie lepszy wynik TVP Rozrywką (0,98 proc.), zaś minimalnie przed TVP ABC (0,72 proc.) - obie stacje też nadają naziemnie. Słabiej od TV Trwam wypadają TVN Style i także naziemna Stopklatka TV, mające w listopadzie ub.r. po 0,70 proc. udziału. Szacować można, że średnia widownia minutowa TV Trwam w analizowanym miesiącu wyniosła ponad 50 tys. osób (zobacz zestawienie top 20 kanałów z listopada).

Z kolei uwzględniając TV Trwam w zestawieniu najchętniej oglądanych kanałów w grudniu ub.r. (zobacz ranking), stacja związana z O. Tadeuszem Rydzykiem plasuje się na 20. miejscu rankingu ex aequo z kanałem TVP ABC, mając 0,74 proc. udziału. Oczko wyżej jest Polo TV z wynikiem na poziomie 0,8 proc. Średnia oglądalność TV Trwam w grudniu ub.r. wyniosła ponad 53 tys. widzów.

Nielsen Audience Measurement monitorował Telewizję Trwam, gdy nie nadawała ona jeszcze w naziemnej telewizji cyfrowej, a jedynie w sieciach kablowych. Z powodu braku wspomnianej umowy instytut mierzył jednak tylko widownię stacji w ofercie analogowej, czyli obejmował część abonentów, którzy mieli do niej dostęp.

Z tych danych wynika, że w okresie od 1 stycznia do 22 kwietnia 2012 roku TV Trwam miała średnio 5,5 tys. widzów w każdej minucie i 0,08 proc. udziału w rynku. W 2010 i 2011 roku jej udział wynosił zaś po 0,10 proc. Najwyższy wynik (0,15 proc.) kanał zanotował w 2006 roku, pierwszym gdy był mierzony przez Nielsena (więcej na ten temat). Telewizja Trwam nadaje od 2003 roku.

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(28)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas