Radio2010-04-06
3

TV4 i Radio ZET nadały najwięcej reklam w 2009 roku

TV4 wśród stacji telewizyjnych, a Radio ZET wśród rozgłośni radiowych wyemitowały w ubiegłym roku stosunkowo najwięcej reklam – wynika z danych KRRiT. Natomiast rzadziej niż w 2008 roku programy były przerywane reklamami w Polsacie i radiowej Trójce.

W ubiegłym roku w TV4 reklamy stanowiły 16,78 proc. całości programu, czyli o 0,66 proc. więcej niż w 2008 roku – pokazują dane AGB Nielsen Media Research opracowane przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Wśród największych stacji tylko Polsat wyemitował stosunkowo mniej (o 0,44 proc.) reklam niż rok wcześniej. KRRiT podkreśla spory wzrost udziału reklam w programie w TVP 1 (o 2,35 proc.) i TVP 2 (o 1,88 proc). „W 2009 roku utrzymała się tendencja polegająca na zbliżaniu się nadawców do dopuszczalnego limitu reklam w godzinie emisji programu (12 minut) i udziału reklam w dziennym czasie nadawania (15 proc.), a w przypadku reklamy nadawanej łącznie z telesprzedażą – 20 proc.” – czytamy w komunikacie instytucji.

Z kolei wśród najważniejszych stacji radiowych najczęściej program przerywało reklamami Radio ZET. Jednak udział spotów w programie jako jedyne z głównych nadawców zwiększyło nieznacznie – o 0,15 proc. – RMF FM. Dane dotyczące rynku radiowego KRRiT uzyskała od samych stacji.

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas