Telewizja2009-12-07
8

TVN 24 przyciąga ludzi po studiach, a TVP Info - po podstawówce

TVP Info i Polsat News to stacje informacyjne, które miały w listopadzie br. większy udział w rynku niż rok wcześniej  - straciła TVN 24. Kanał ten pozostaje jednak liderem wśród osób wykształconych, zaś TVP Info wygrywa wśród widzów po podstawówce.
 

Stały lider rankingu kanałów informacyjnych, czyli stacja TVP Info kolejny miesiąc z rzędu pnie się do góry. W zeszłym miesiącu przyciągała średnio codziennie 270 tys. widzów, czyli o 3,25 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu ub.r., a jej udział w rynku wzrósł z 4,03 proc. do 4,08 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Spadek widowni o 11,89 proc. zanotowała natomiast konkurencyjna TVN 24, którą w listopadzie  br. oglądało 145 tys. widzów, a o 0,06 pkt. proc. spadł udział tej stacji w rynku i wyniósł 2,19 proc.

Tradycyjnie największy wzrost dotyczył znajdującego się na pozycji trzeciej najmłodszego kanału w zestawieniu, czyli Polsat News. Każdą jego minutę w listopadzie br. oglądało średnio 19 tys. widzów, czyli o 72,5 proc. więcej niż rok wcześniej, a udział stacji wzrósł z 0,17 proc. do 0,29 proc.

Z kolei czwarta w rankingu Superstacja straciła w listopadzie br. widzów - jej oglądalność spadła bowiem 7,33 o proc. do 10 tys. osób, a udział w rynku zmniejszył się z 0,17 proc. do 0,15 proc. 
 

Zobacz tabelę

Wśród kanałów biznesowych, oglądalność TV Biznes spadła w zeszłym miesiącu o 24,25 proc. do  2 tys. widzów, zaś jej udział zmalał z 0,05 proc. do 0,04 proc. Gorzej radził sobie konkurencyjny kanał TVN CNBC Biznes, którego widownia zmalała aż o 46,61 proc. do 1 tys. osób, a udział spadł aż o 0,03 pkt proc. do 0,02 proc..

Zobacz tabelę

Liderem oglądalności wśród osób z wykształceniem wyższym był w listopadzie br. kanał TVN 24 z udziałem na poziomie 5,44 proc. Wynik ten był jednak o 0,66 pkt. proc. niższy niż rok wcześniej. Drugie miejsce zajmowała stacja TVP Info z 4,27 proc. udziału (wzrost o 0,29 pkt proc.). Kanał informacyjny telewizji publicznej był natomiast liderem zarówno wśród widzów z wykształceniem średnim i podstawowym, wyprzedzając tam komercyjnego konkurenta.

Wszystkie pozostały stacje informacyjne oraz biznesowe, podobnie jak TVN 24, miały największy udział wśród widzów po studiach, niższy wśród widzów z wykształceniem średnim i najniższy wśród tych, którzy ukończyli jedynie podstawówkę.

Zobacz tabelę

 


Najpopularniejsze programy w stacjach informacyjnych w listopadzie br.

 

Zobacz tabelę

 

Zobacz tabelę

 

Zobacz tabelę

 

Zobacz tabelę

 


 

Zobacz tabelę


 

Autor:afp - pb

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas