Telewizja 2010-10-07
13

TVN CNBC zyskuje, a TV Biznes traci

We wrześniu oglądalność kanałów informacyjnych była wyższa niż rok wcześniej, a najwięcej zyskał Polsat News. W dół poszła jedynie oglądalność TV Biznes, za to sporo zyskał jej główny konkurent – kanał TVN CNBC.

Liderem wzrostu widowni w zeszłym miesiącu był znajdujący się na trzecim miejscu kanał Polsat News. Jego średnia oglądalność minutowa wzrosła o 107 proc. do 38 tys. widzów, a udział w rynku wyniósł 0,68 proc. (rok temu 0,34 proc.). Kanał ten we wrześniu br. dołączył do Cyfry+, znacznie poszerzając zasięg techniczny – ma go o 13 pkt. proc. wyższy niż rok wcześniej. Pozostałe kanały informacyjne także odnotowały wzrosty zasięgu w ciągu roku, wynikające z rozwoju rynku płatnej telewizji, ale były one niższe.

Drugi największy wzrost widowni dotyczył Superstacji, zajmującej czwarte miejsce z odległym wynikiem na poziomie 15 tys. widzów. Był on jednak o 61,4 proc. wyższy niż rok wcześniej. Udział Superstacji wyniósł 0,26 proc. po wzroście o 0,10 pkt. proc.

Z kolei oglądalność stacji TVN 24 we wrześniu br. wzrosła o 33,3 proc. i wyniosła 198 tys. osób, a udział tej telewizji skoczył z 2,71 proc. do 3,51 proc.

Najmniejszy wzrost widowni odnotował – tak jak miesiąc temu - liderujący rankingowi kanał TVP Info. Jego średnia oglądalność minutowa w porównaniu do września 2009 roku poszła do góry zaledwie o 7 proc. do 268 tys. widzów, a udział w rynku wzrósł o 0,18 pkt. proc. do 4,76 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 liderem w zeszłym miesiącu tak jak w czterech poprzednich był kanał TVN 24, który z udziałem 2,62 proc. (wzrost o 0,57 pkt. proc.) wyprzedził mającą większy zasięg stację TVP Info. Udział kanału informacyjnego Telewizji Polskiej wyniósł 2,33 proc. po spadku o 0,21 pkt. proc. Z kolei udział Polsat News w tej grupie to 0,53 proc., zaś Superstacji - jedynie 0,10 proc. (obie te telewizje zanotowały wzrosty).

Kanał informacyjny Grupy TVN był także bezkonkurencyjny wśród widzów posiadających dostęp do telewizji kablowej i/lub satelitarnej. Miał tam 5,11 proc. udziału, podczas gdy TVP Info – 2,97 proc. 

Zobacz tabelę


We wrześniu br. kanał TVN CNBC piąty miesiąc z rzędu odnotował wzrost widowni – średnia oglądalność minutowa biznesowej stacji wzrosła aż o 66,2 proc. do 2,6 tys. widzów, a jej udział poszedł do góry o 0,02 pkt. proc. do poziomu 0,05 proc. Natomiast konkurencyjną TV Biznes kolejny raz dotknął spadek. Jej średnia widownia zmalała o 44,7 proc. do poziomu 1,4 tys. osób, a udział spadł z 0,05 proc. do 0,02 proc. 

Zobacz tabelę




Najpopularniejsze pozycje programowe w TVP Info, TVN 24, Polsat News i Superstacji w we wrześniu br. 

Zobacz tabelę


 

Autor: pp

KOMENTARZE (13) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas