Internet2007-01-17
0

TVN i RMF najpopularniejsze wśród internautów

55 proc. polskich internautów ogląda telewizję w sposób tradycyjny, 33 proc. - przez Internet. Liczba internautów-telewidzów stale rośnie.

Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba osób, które odchodzą od tradycyjnego odbioru radia i telewizji. Coraz liczniejsze jest za to grono tych, którzy decydują się na kontakt z tymi mediami przy wykorzystaniu sieci. Według badania firmy Gemius ponad 30 proc. internautów ogląda telewizję za pośrednictwem sieci, a 70 proc. w podobny sposób odbiera stacje radiowe.

Z raportu wynika, że w dniu poprzedzającym badanie telewizję oglądał co drugi internauta (55 proc.) Jednocześnie zainteresowanie polskich użytkowników sieci tym medium systematycznie spada. W porównaniu z październikiem 2004 roku odsetek internautów deklarujących w dniu poprzedzającym badanie oglądanie telewizji zmniejszył się o 20 proc.

Nadal wśród internautów najpopularniejszą stacją telewizyjną jest TVN. 69 proc. uczestników badania przyznaje, że poprzedniego dnia oglądało właśnie ten kanał. W rankingu 5 najpopularniejszych kanałów jest również TVP 1 (58 proc.), Polsat (54 proc.), TVP 2 (48 proc.) i na 5 pozycji ex aequo TVP 3 oraz TVN 24, które zdobyły po 25 proc. głosów.

 Zobacz tabelę czynność raczej okazjonalna - spośród badanych, którzy oglądają telewizję za pośrednictwem internetu, około 30 proc. robiło to  tylko raz.
 
Co drugi respondent w przeddzień badania słuchał radia. Wśród internautów biorących udział w badaniu najchętniej słuchaną stacją radiową jest niezmiennie (porównanie do wyników badań realizowanych we wcześniejszych falach) RMF FM. 40 proc. ankietowanych deklaruje, że w dniu poprzedzającym badanie słuchało właśnie tej stacji. W dalszej kolejności znajduje się Radio Zet (34 proc.), Eska (23 proc.), Program 3 PR (15 proc.) i na tej samej pozycji Radio Złote Przeboje i Radiostacja (po 10 proc. głosów).

Jak podkreśla Gemius z roku na rok zwiększa się odsetek osób, które słuchają radia za pośrednictwem internetu. W październiku 2004 z tej formy odbioru radia korzystało 49 proc. badanych. Pod koniec ubiegłego roku było ich już 70 proc.

Badanie firmy Gemius odbywało się w oparciu o ankiety wyświetlane w sieci w formie pop-up: 13-26 listopada 2006.

Autor:pr

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas