Internet2016-10-11
4

TVN i TVP najchętniej oglądane, a TV Republika najbardziej dyskutowana na YouTubie (TOP 20)

Wśród polskich stacji i nadawców telewizyjnych najwięcej odtworzeń swoich materiałów na YouTubie zanotował we wrześniu TVN, a ogółem zdecydowanym liderem jest Telewizja Polska. Najwięcej subskrybentów mają konta TVN i Disney Channel Polska, a relatywnie najwięcej komentarzy i ocen pojawia się przy klipach Telewizji Republika.

W zeszłym miesiącu materiały na youtube’owym kanale TVN zanotowały 18,02 mln odtworzeń. Po ponad 5 mln odtwarzane były klipy na kontach iTVP (8,6 mln), Disney Junior Polska (7,24 mln) i Disney Channel Polska (5,45 mln) - wynika z danych firmy SoTrender.

Dodajmy, że różni nadawcy mają odmiennie strategie obecności na YouTubie. TVN na jednym kanale udostępnia zwiastuny swoich produkcji krótkie, maksymalnie kilkuminutowe fragmenty niektórych z nich. Telewizja Polska ma na portalu ok. dziesięciu kont dotyczących różnych tematyk (m.in. publicystyki, muzyki, dzieci i seriali) oraz najpopularniejszych produkcji („The Voice of Poland”, „Biwy na głosy” i „Rodzinki.pl). Nadawca wiosną br. zapowiedział ograniczenie udostępniania swoich treści na YouTubie, wycofał je (po upłynięciu poprzednich umów) z VoD.pl i Ipli oraz przygotowuje nową wersję własnego serwisu VoD. Z kolei Na YouTubie bardzo mało aktywny jest Polsat, za to Telewizja Republika publikuje codziennie całe programy publicystyczne i informacyjne.


Od początku jego istnienia na kanale iTVP zamieszczono 3,8 tys. klipów, które zanotowały łącznie 509,3 mln odtworzeni a 1,1 tys. materiałów na kanale Disney Junior Polska - 319,6 mln razy.

Telewizja Republika opublikowała aż prawie 13,9 tys. klipów, które miały w sumie 73,7 mln odtworzeń.


Kanał TVN subskrybuje 309,9 tys. internautów, o 10,9 tys. więcej niż miesiąc wcześniej. Po ponad 200 tys. subskrybentów mają konta Disney Channel Polska (279,5 tys.), iTVP (336,3 tys.) i Disney Junior Polska (217,9 tys.).

Procentowo najwięcej obserwujących zyskał we wrześniu kanał MiniMini+ - 5 proc.


Zdecydowanie najbardziej komentowane są klipy na kanałach Telewizji Republika i TVN - w zeszły miesiącu na pierwszym zamieszczono 7 tys. wpisów, a na drugim - prawie 6,9 tys.

Przy materiałach Superstacji pojawiło się 1,5 tys. komentarzy, przy materiałach Disney Channel Polska - 1,3 tys. Na każdym z pozostałych kanałów napisano poniżej 600 komentarzy.


Biorąc pod uwagę wszystkie aktywności (także negatywne i pozytywne oceny klipów, czyli „łapki w dół” i „łapki w górę), najwięcej we wrześniu działo się na kanale TVN, gdzie wskaźnik interaktywności wyniósł 109,2 tys. W przypadku konta Telewizji Republika było to 55,1 tys., a Disney Channel Polska - 25,8 tys.

W przeliczeniu na tysiąc odtworzeń zdecydowanie najwyższy wskaźnik interaktywności zanotował kanał Telewizji Republika (1 117), wyprzedzając konta Superstacji (372) i TVN (352).


Przy materiałach na kanale TVN aż 67,8 tys. razy kliknięto w „łapkę w górę” lub „łapkę w dół”, z czego 91 proc. było pozytywnych ocen. Klipy Disney Channel Polska oceniono w ten sposób 17,8 tys. razy, Canal+ - 16,4 tys. razy, a Telewizji Republika - 13,2 tys. razy.

Na kontach Canal+ i Kalendarza Historycznego TV Republika pozytywnych było 98 proc. ocen, a na kanale MTV Polska - tylko 52 proc.

Autor:tw

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas