Telewizja2018-10-22
25

Edward Miszczak: Ramówka idzie jak rakieta, sądzę że jesień będzie nasza

Edward Miszczak, fot.: Cezary Piwowarski/TVNEdward Miszczak, fot.: Cezary Piwowarski/TVN

W jesiennej ramówce wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 najwyższe wyniki oglądalności ma TVN. - Nasza ramówka idzie jak rakieta. Jak na razie jesteśmy stacją numer jeden na rynku, sądzę że jesień będzie nasza - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN Discovery Polska.

Telewizja TVN w poniedziałek 3 września 2018 roku rozpoczęła jesienną ramówkę. Tego dnia na antenie tej stacji wystartowały kolejne sezony paradokumentów: „Szkoła” „19+”, „Szpital” i „Ukryta prawda”. W wieczornym paśmie pojawiły się nowe odcinki „Milionerów” (które po trzech pierwszych tygodniach oglądało 1,97 mln widzów, co przełożyło się na 13,22 proc. w grupie 4+ i 14,99 proc. w grupie 16-49), „Top model” (1,60 mln; 12,70 proc. i 19,16 proc.) i „Ślubu od pierwszego wejrzenia” (1,05 mln; 12,28 proc. i 16,32 proc.). Wszystkie projekty zanotowały wzrosty oglądalności względem analogicznego okresu rok wcześniej - o odpowiednio 190 tys., 250 tys. (względem poprzedniej edycji sprzed dwóch lat) i 210 tys.

- Nasza ramówka idzie jak rakieta. Po dwóch latach wróciliśmy do „Top model”. Na castingach mieliśmy tłumy, a to oznacza że jest widownia, która na ten program czeka. Są osoby, które wychowały się na „Top model” i teraz chcą wziąć w nim udział - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN Discovery Polska. - Pierwszy odcinek w grupie komercyjnej osiągnął 18 proc. udziałów, co jest znakomitym wynikiem. Podobne, a nawet jeszcze wyższe rejtingi miały również kolejne odcinki - komentuje Miszczak przytaczając udział „Top model” w grupie komercyjnej 16-49 przy uwzględnieniu oglądalności w czasie (tzw. VOSDAL).

Dyrektor programowy TVN Discovery Polska twierdzi, że nie należy intensywnie eksploatować programów, które dotychczas osiągały dobre wyniki oglądalności. - Uważam że trzeba szanować formaty. Znaczna część naszych dużych programów jest pokazywana raz w roku, a nawet rzadziej. Powoduje to, że nie eksploatujemy intensywnie tych produkcji, przez co mają one dłuższe życie - komentuje nam Miszczak. - Cały czas szukamy również nowych projektów - dodaje.

We wtorek, 4 września br. spośród najważniejszych nowości TVN najważniejsze premiery miały takie produkcje jak serial „Diagnoza”, który po trzech odcinkach miał 1,62 widzów (12,33 proc. udziału w 4+ i 14,40 proc. w grupie 16-49) i kolejny sezon „Kuby Wojewódzkiego” - 1,06 mln oglądających (odpowiednio 12,65 proc. i 17,64 proc. udziału). Co prawda „Diagnoza” względem analogicznego okresu rok wcześniej zanotowała spadek widowni o 340 tys. osób, ale „Kuba Wojewódzki” zyskał 120 tys. oglądających.

- Świetny wynik odnotował kolejny sezon „Diagnozy” z Mają Ostaszewską, którego premiera wygenerowała 17,6 proc. udziału. Jest to rewelacyjny serial, w którym pojawiły się nowe wątki, a do obsady doszli kolejni aktorzy m.in. Danuta Stenka - informuje Miszczak.

W środę, 5 września br. w TVN miała premierę głośnego reality-show „Ameryka Express”. Trzy pierwsze odcinki tego programu śledziło średnio 1,53 mln osób, co dało TVN 13,10 proc. udziału w całym rynku oraz aż 19,62 proc. w grupie docelowej. Względem emitowanej rok temu „Azji Express” program zyskał 310 tys. widzów.

- „Ameryka Express” rozwaliła rynek zgarniając w pierwszym odcinku ponad 21,4 proc. udziału w grupie komercyjnej, i utrzymując te wyniki w kolejnych. Sukces ten wynika z fantastycznego castingu i doboru uczestników, z doświadczenia ekipy produkcyjnej, która doszła do profesjonalizmu w realizacji tego projektu, a także z pokazania nowego regionu świata - twierdzi dyrektor programowy TVN Discovery Polska.

Dzień później wystartowały „Kuchenne rewolucje”, które po pierwszych trzech tygodniach oglądało 2,32 mln widzów, w sobotę 8 września - „Mam talent” (2,52 mln), a w kolejnym dniu - „MasterChef” (2,13 mln).

Ważną nowością jesiennej ramówki TVN był serial „Pułapka”, który emitowany był w niedziele o godz. 21.30, pomiędzy 9 września a 14 października. 6-odcinkową produkcję śledziło 1,99 mln widzów, co dało stacji odpowiednio 13,70 proc. i 16,30 proc. udziału. Od 21 października br. w tym paśmie TVN pokazuje nowy serial - „Pod powierzchnią”.

- „Pułapka” to bardzo dobry serial. Jesteśmy zadowoleni z wyników i jakości produkcji, dlatego podjęliśmy decyzje o kontynuacji, obecnie trwają prace scenariuszowe. Karolina Frankowska i Michał Godzic tak stworzyli historię, że możemy rozwinąć ją na wiele sposobów - komentuje nasz rozmówca. - Dobre wyniki notuje również serial „Na Wspólnej”, w którym nastąpiła wymiana w zasadzie całej obsady - dodaje.

Jak już informowaliśmy, w całym wrześniu 2018 roku w grupie 4+ liderem był Polsat, który miał 10,04 proc. udziału. Wynik drugiego TVN to 9,68 proc. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 pierwszy był TVN (12,67 proc.), który względem września ub.r. wyprzedził Polsat (11,55 proc.).

- Z dumą mogę powiedzieć, że wygraliśmy wrzesień, chociaż mieliśmy trochę pod górkę z wydarzeniami sportowymi, pokazywanymi przez konkurencję. Ale nawet w takich sytuacjach szukaliśmy rozwiązań, na przykład powtórzyliśmy w dodatkowym paśmie czwarty odcinek „Pułapki”, który konkurował z meczem piłki siatkowej. Zresztą widzowie także zasypali nas prośbami o dodatkową powtórkę - mówi nam Miszczak. - Podobnie zrobiliśmy z finałowym odcinkiem tego serialu, który trafił na transmisje meczu polskiej drużyny w Lidze Narodów. Warto też zauważyć, że duża część fanów serialu obejrzała odcinki na platformie player.pl i zgromadziły one rekordowe liczby wyświetleń - dodaje.

Z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl, w okresie od 1 do 18 października br. liderem oglądalności w 4+ był już TVN z udziałem na poziomie 10,82 proc., a drugi był Polsat (10,78 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej, docelowej dla reklamodawców, TVN w tym samym okresie był już zdecydowanym liderem. Stacja ta miała 14,21 proc., a wynik drugiego Polsatu wyniósł 11,95 proc.

Telewizja TVN przekazała nam informację, że we wszystkie poszczególne dni października (do 18.10) TVN w grupie komercyjnej miał najwyższe dobowe wyniki - Październik również idzie nam świetnie. Od początku miesiąca, codziennie wygrywamy walkę o widza z naszymi głównymi konkurentami - komentuje te dane nasz rozmówca.

Edward Miszczak w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl informuje, że nie widzi innego rozwiązania, aby w jesiennej ramówce 2018 roku w grupie komercyjnej 16-49 najwyższe wyniki miał TVN. - Jak na razie jesteśmy stacją numer jeden na rynku, sądzę że jesień będzie nasza - informuje nas dyrektor programowy TVN Discovery Polska.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,87 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(25)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas