Telewizja2013-10-02
28

TVN liderem, duży spadek TVP Info. „M jak miłość” hitem

We wrześniu 2013 roku wszystkie główne stacje zanotowały spadki udziałów w rynku telewizyjnym. Pozycję lidera utrzymała stacja TVN. Największą widownię zgromadziły seriale „M jak miłość” oraz „Na dobre i na złe”.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych we wrześniu 2013 roku utrzymała TVN. Udział tej stacji względem września 2012 roku zmniejszył się o 15,16 proc. i wyniósł 13,10 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat, którego średni miesięczny wynik jednak zmalał o 12,74 proc. do 12,26 proc. Z kolei na trzecią lokatę spadła TVP1 ze średnim udziałem na poziomie 12,21 proc., po spadku o 13,83 proc. Natomiast czwarte miejsce należało do TVP2. Udział tej stacji w badanym miesiącu zmniejszył się o 11,60 proc. i wyniósł 10,90 proc.

Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie zmalał z 55,99 proc. do 48,47 proc.

Na piątym miejscu uplasował się kanał TVN7, którego udział poszedł do góry o 27,65 proc. do 3,37 proc. Jeszcze więcej zyskała konkurencyjna TV Puls. Znalazła się ona dwa oczka niżej z wynikiem na poziomie 3,12 proc., notując jednak wzrost aż o 43,12 proc.

>>> Widzowie oglądają to, co znają. TVN liderem (analiza)

Bardzo duży spadek udziału odnotował odświeżony kanał TVP Info, którego średni miesięczny wynik zmniejszył się aż o 66,58 proc. do zaledwie 1,24 proc. - najniższego poziomu w historii nadawania. Tym samym stacja w rankingu spadła z miejsca piątego na dwunaste.

Za to wzrostami pochwalić się mogą pozostałe czołowe stacje informacyjne: plasująca się na szóstej lokacie TVN24 (3,21 proc.; po wzroście o 7,72 proc.) oraz Polsat News, będący na pozycji 14. (1,13 proc.; do góry o 34,52 proc.).

Z kolei na 16. pozycji znalazła się emitująca programy lokalne TVP Regionalna, której średni udział we wrześniu br. (czyli w pierwszym miesiącu nadawania) wyniósł 0,95 proc.

Zobacz tabelę


W grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała do stacji TVN, której udział we wrześniu br. spadł najsłabiej w zestawieniu, bo o 9,73 proc. do poziomu 15,31 proc. Drugie miejsce zajął Polsat (13,38 proc. udziału; spadek o 16,22 proc.). Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się Dwójka, której udział zmalał o 14,86 proc. do 9,17 proc. Natomiast czwartą pozycję zajęła Jedynka (8,18 proc.; - 20,97 proc.).

Zobacz tabelę


Wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach pozycja lidera również należała do TVN, którego średni udział wyniósł tutaj 16,11 proc., po spadku o 13,90 proc. Drugie miejsce przypadło Polsatowi (13,03 proc. udziału; w dół o 12,67 proc.). Kolejne miejsca zajęły: TVP2 (8,20 proc.; - 12,11 proc.) i TVP1 (7,46 proc.; - 19,09 proc.).

Zobacz tabelę


We wrześniu 2013 roku największą widownię zgromadził nadawany w TVP2 serial „M jak miłość”, którego odcinek wyemitowany 16 września br. obejrzało 7,17 mln widzów. Na drugim miejscu znalazł się też emitowany w TVP2 serial „Na dobre i na złe” z widownią wynoszącą 5,39 mln oglądających. Trzecia pozycja należała do gali jubileuszowej „1000 razy M jak miłość” (4,99 mln widzów).

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo osiem miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Po pięć lokat należało do programów TVP2 oraz TVN, natomiast dwa miejsca przypadły Polsatu.

Zobacz tabelę

 

Autor:mk

KOMENTARZE(28)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas