We wrześniu 2013 roku wszystkie główne stacje zanotowały spadki udziałów w rynku telewizyjnym. Pozycję lidera utrzymała stacja TVN. Największą widownię zgromadziły seriale „M jak miłość” oraz „Na dobre i na złe”.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych we wrześniu 2013 roku utrzymała TVN. Udział tej stacji względem września 2012 roku zmniejszył się o 15,16 proc. i wyniósł 13,10 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat, którego średni miesięczny wynik jednak zmalał o 12,74 proc. do 12,26 proc. Z kolei na trzecią lokatę spadła TVP1 ze średnim udziałem na poziomie 12,21 proc., po spadku o 13,83 proc. Natomiast czwarte miejsce należało do TVP2. Udział tej stacji w badanym miesiącu zmniejszył się o 11,60 proc. i wyniósł 10,90 proc.
Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie zmalał z 55,99 proc. do 48,47 proc.
Na piątym miejscu uplasował się kanał TVN7, którego udział poszedł do góry o 27,65 proc. do 3,37 proc. Jeszcze więcej zyskała konkurencyjna TV Puls. Znalazła się ona dwa oczka niżej z wynikiem na poziomie 3,12 proc., notując jednak wzrost aż o 43,12 proc.
>>> Widzowie oglądają to, co znają. TVN liderem (analiza)
Bardzo duży spadek udziału odnotował odświeżony kanał TVP Info, którego średni miesięczny wynik zmniejszył się aż o 66,58 proc. do zaledwie 1,24 proc. - najniższego poziomu w historii nadawania. Tym samym stacja w rankingu spadła z miejsca piątego na dwunaste.
Za to wzrostami pochwalić się mogą pozostałe czołowe stacje informacyjne: plasująca się na szóstej lokacie TVN24 (3,21 proc.; po wzroście o 7,72 proc.) oraz Polsat News, będący na pozycji 14. (1,13 proc.; do góry o 34,52 proc.).
Z kolei na 16. pozycji znalazła się emitująca programy lokalne TVP Regionalna, której średni udział we wrześniu br. (czyli w pierwszym miesiącu nadawania) wyniósł 0,95 proc.
Zobacz tabelę
W grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała do stacji TVN, której udział we wrześniu br. spadł najsłabiej w zestawieniu, bo o 9,73 proc. do poziomu 15,31 proc. Drugie miejsce zajął Polsat (13,38 proc. udziału; spadek o 16,22 proc.). Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się Dwójka, której udział zmalał o 14,86 proc. do 9,17 proc. Natomiast czwartą pozycję zajęła Jedynka (8,18 proc.; - 20,97 proc.).
Wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach pozycja lidera również należała do TVN, którego średni udział wyniósł tutaj 16,11 proc., po spadku o 13,90 proc. Drugie miejsce przypadło Polsatowi (13,03 proc. udziału; w dół o 12,67 proc.). Kolejne miejsca zajęły: TVP2 (8,20 proc.; - 12,11 proc.) i TVP1 (7,46 proc.; - 19,09 proc.).
We wrześniu 2013 roku największą widownię zgromadził nadawany w TVP2 serial „M jak miłość”, którego odcinek wyemitowany 16 września br. obejrzało 7,17 mln widzów. Na drugim miejscu znalazł się też emitowany w TVP2 serial „Na dobre i na złe” z widownią wynoszącą 5,39 mln oglądających. Trzecia pozycja należała do gali jubileuszowej „1000 razy M jak miłość” (4,99 mln widzów).
W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo osiem miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Po pięć lokat należało do programów TVP2 oraz TVN, natomiast dwa miejsca przypadły Polsatu.
Zobacz tabelę