Reklama2014-01-03
4

TVN liderem wpływów reklamowych w 2013. Najwięcej w telewizji wydał Aflofarm

Shutterstock.comShutterstock.com

Stacja TVN była liderem pod względem cennikowych wpływów reklamowych w 2013 roku. Najwięcej na reklamę w telewizji w ub.r. wydał Aflofarm, który wyprzedził Orange.

Cennikowe wpływy reklamowe TVN w 2013 roku wyniosły 3,96 mld zł, czyli o 13,98 proc. więcej niż rok wcześniej. Stacja utrzymała pozycję lidera - wynika z danych cennikowych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu utrzymał się Polsat z 3,27 mld zł wpływów reklamowych. To o 7,58 proc. więcej niż rok wcześniej. Trzecia była TVP1, notująca wzrost o 2,92 proc. do 1,91 mld zł, a czwarta - TVP2 (1,57 mld zł, wzrost o 20,77 proc., największy wśród czterech głównych stacji).

Tuż za tzw. “wielką czwórką” znalazł się informacyjny kanał TVN24. Jego przychody reklamowe wyniosły w ub.r. 428 mln zł po wzroście względem 2012 roku o 29,84 proc.

Największy wzrost wpływów reklamowych w 2013 roku, wynoszący 67,21 proc., zanotował jednak kanał TVN7, plasujący się na pozycji 12. Jego przychody wyniosły 329 mln zł.

Z kolei najwięcej straciła będąca na miejscu 16. muzyczna Viva Polska. Jej wpływy poszły w dół o 20,44 proc. i wyniosły 272 mln zł. Spadki przychodów zanotowały jeszcze dwie stacje - AXN (stracił 6,78 proc.) i National Geographic Channel (- 1,51 proc.).

>>> TVP1, TVN, Polsat i TVP2 mocno w dół w 2013 r. (top 122)

Zobacz tabelę


Wśród reklamodawców, którzy cennikowo wydali najwięcej na reklamę w telewizji, na pierwsze miejsce z drugiego awansowała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki w 2013 roku wzrosły względem 2012 roku o 17,05 proc. do 765 mln zł.

Na drugie miejsce spadła sieć komórkowa Orange. Jej wydatki poszły w dół o 9,48 proc. do 610 mln zł. Trzecia lokata należała - bez zmian - do Unilevera (580 mln zł, spadek o 3,58 proc.).

Na największy wzrost wydatków reklamowych zdecydowało się Nestle (+ 45,84 proc.), a wydatki najbardziej obciął operator T-Mobile (- 10,21 proc.).

Zobacz tabelę


 

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas