Biuro reklamy TVN Media (oprócz kanałów Grupy TVN obsługujące wiele innych stacji) opublikowało szczegółowe warunki strategii sprzedażowej na 2015 rok. Marketerzy są podzieleni na trzy grupy (rozwojowi, kluczowi, strategiczni) w zależności od wielkości ich rocznych budżetów, od których zależą też dostępne rabaty i ceny dotarcia w poszczególnych kanałach i pakietach.
Pierwszy raz jednolitą ofertę, w której wysokość rabatów i koszty dotarcia dla każdego reklamodawcy zależą od wielkości jego rocznych wydatków netto w kanałach obsługiwanych przez brokera, TVN Media wprowadził pod koniec ub.r. (zobacz szczegóły).
- Celem nowej polityki handlowej było skuteczne uporządkowanie zasad obowiązujących na rynku reklamy oraz zabezpieczenie możliwości naturalnego rozwoju dla jego uczestników. Z dzisiejszej perspektywy oceniamy, że cel ten został osiągnięty. Przekonują nas o tym najważniejsze skutki podjętych działań: jednolite warunki handlowe uzależnione od wysokości rzeczywistych inwestycji, wzajemne respektowanie złożonych deklaracji, pełna transparentność podejmowanych działań wsparta publikacją raportów niezależnych audytorów, potwierdzających brak odstępstw od przyjętych zasad - wylicza Piotr Tyborowicz, dyrektor TVN Media.
Broker właśnie opublikował szczegółowe warunki swojej oferty, które będą obowiązywać w przyszłym roku. Jakie są najważniejsze zmiany? Przede wszystkim podniesiono próg wydatków - z 15 do 17 mln zł - od którego wysokość rabatów i kosztów dotarcia (CPP, czyli koszt zakupu 1 punktu GRP, a więc jednorazowego dotarcia reklamy do 1 proc. grupy docelowej) jest negocjowana z określonym marketerem. Z kolei dwa najniższe poziomy inwestycji (0-1 mln zł i 1-2 mln zł) połączono w jeden, w którym reklamodawcy są określani jako rozwojowi. Ci z rocznym budżetem netto od 2 do 17 mln zł zostali określeni jako kluczowi, a ci z budżetem powyżej 17 mln zł (mogący negocjować stawki) - jako strategiczni.
Ponadto w ofercie wprowadzono nowe rabaty: za wczesne podpisanie umowy rocznej, za deklarację 100 proc. udziału zakupu z cennika oraz za wysoki udział wydatków w kanale TVN (dla klientów z grupy rozwojowych). Jednocześnie w ofercie kanału TVN wydzielono pakiety demograficzne.
TVN Media obsługuje jako broker reklamowy ok. 50 kanałów, oprócz tych z Grupy TVN są to m.in. stacje 4fun Media, Canal+ Cyfrowego, Telewizji Puls, Viacom International Media Networks, The Walt Disney Company, SPT Networks CE, FOX International Channels Poland i Discovery Networks. Duża część z nich poprzednio była obsługiwana przez Atmedia.