Telewizja 2007-11-09
0

TVN może zanotować zysk netto w IV kw.

Grupa TVN powinna zanotować w IV kw. zysk netto, poinformowała wiceprezes Karen Burgess w czwartek. W III kw. grupa zanotowała 78 mln zł straty netto, głównie z tytułu opcji wbudowanej. Wyłączając ten efekt, TVN miałby zysk w wysokości 21 mln zł.

"W IV kw. strata z tytułu opcji powinna wynieść maksymalnie 34 mln zł, w dodatku w ostatnim kwartale roku mamy tradycyjnie dobre wyniki operacyjne" - powiedziała Burgess dziennikarzom.

Burgess poinformowała też, że TVN może na przełomie tego i następnego roku dokonać niewielkiego przejęcia zagranicą. Może chodzić np. o niewielką stację telewizyjną.

Przychody grupy TVN wzrosły w III kw. do 297 mln zł, czyli o 38% r/r. Wyłączając przychody Grupy Onet i Mango Media, przychody wzrosły o 31% do 258 mln zł.

Przychody reklamowe grupy wzrosły o 32% do 216 mln zł. Ten wzrost wynika przede wszystkim ze zwiększenia się o 37 mln zł netto przychodów z tytułu emisji reklam w programie TVN.

Zysk operacyjny grupy wzrósł w III kw. o 94% do 38 mln zł.

Oglądalność programów z grupy TVN w pierwszym dziewięciu miesiącach roku (w grupie wiekowej 16-49 lat, liczona całodobowo) wyniosła 22% w stosunku do 21,8% w analogicznym okresie poprzedniego roku. Udział stacji TVN w tym czasie spadł do 16,9% z 17,7%, a stacji TVN 24 wzrósł do 2,3% z 1,5%. Grupa nie przedstawiła wyników kanału TVN CNBC, który uruchomiła na początku września.

W III kw. oglądalność stacji TVN w grupie docelowej (wiek od 16 do 49 lat, mieszkańcy miast) spadł do 19,8% w stosunku do 21,6% przed rokiem. Udział TVN 24 w swojej grupie docelowej (ponad 25 lat, mieszkańcy miast o przychodach powyżej średniej) wzrósł do 7,7% wobec 5,0% przed rokiem.

"Doskonałe wyniki TVN 24 są efektem wydarzeń politycznych i nie zostaną raczej podtrzymane w najbliższych miesiącach" - przyznał prezes Piotr Walter. Szef TVN zwrócił uwagę na poprawę wyników kanału TVN Siedem, który zwiększył udział w swojej grupie docelowej (16-49 lat, miasta) do 2,4% z 2,3%.

"Obawialiśmy się trochę efektów ofensywy programowej TV4, ale TVN Siedem obronił swoją pozycję" - podkreślił Walter.

W okresie styczeń-wrzesień przychody reklamowe TVN wzrosły o 19% r/r do 712 mln zł. Według spółki, rynek reklamy telewizyjnej wzrósł w tym czasie o 15% i wyniósł 2,129 mld zł.

"Oceniam, że w przyszłym roku ten rynek również będzie rósł w dwucyfrowym tempie" - powiedział Walter.

Autor: kk-isb-pr

Więcej informacji: TVN

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas