Telewizja2014-02-14
8

TVN może zwiększyć wydatki na program. Podnosi prognozy reklamowe

Shutterstock.comShutterstock.com

Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN, poinformował, że TVN może podnieść wydatki na ofertę programową. Spółka szacuje, że rynek reklamy telewizyjnej wzrośnie w tym roku o 4-6 proc.

- Chcemy umacniać nasze stacje tematyczne TVN7 i TTV. Środowisko wokół TVN jest mocno konkurencyjne, więc możemy zwiększyć nakłady na programming, ale tak, aby jednocześnie uniknąć presji na nasz wskaźnik EBITDA (zysk przed opodatkowaniem, amortyzacją i potrąceniem odsetek-przyp. red.) z tego tytułu - mówił Markus Tellenbach podczas czwartkowej konferencji prasowej.

John Driscoll, wiceprezes TVN ds. finansowych podał, że wskaźnik dług netto/skorygowana EBITDA wyniósł na koniec ub.r. 4,3x i jest niższy od oczekiwań TVN. - Średnioterminowy cel dotyczącego obniżenia tego wskaźnika do poziomu 3.5x pozostaje aktualny - powiedział Driscoll.

TVN zauważa ożywienie na rynku reklamowym i dlatego spółka podniosła prognozę dotyczącą rynku reklamy telewizyjnej. Ma on w tym roku wzrosnąć w średnim jednocyfrowym tempie, czyli o 4-6 proc. (dotąd była mowa o 1-3 proc.). - Wierzymy, że TVN odnotuje wyższe wyniki niż rynek dzięki wdrożeniu nowej strategii sprzedaży - mówił Tellenbach. Dodał, że 2014 roku spółka spodziewa się też dalszych wzrostów w segmencie nielinearnej dystrybucji swoich treści.

Prezes TVN poinformował również, że uruchomiony w styczniu br. kanał informacyjny TVN24 Biznes i Świat ma wyniki 3-4 razy lepsze od wyników poprzedniej stacji (TVN CNBC). Nie ujawnił jednak żadnych danych o jego udziale w rynku, bo te spółka ma zacząć udostępniać dopiero od marca br. (więcej na ten temat).

Grupa TVN zanotowała w 2013 roku 1,555 mld zł przychodów i 198 mln zł straty netto przypadającej akcjonariuszom (więcej na ten temat).

Autor:pp

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas