Grupa TVN ocenia, że polski rynek reklamowy umocni się na początku tego roku, wynika z raportu kwartalnego spółki. TVN zapowiada, że w 2010 r. będzie się koncentrować na monetyzacji swojego udziału w oglądalności.
"Bez względu na globalną recesję, według NBP Polska gospodarka odnotuje szacunkowy wzrost PKB w 2010 r. na poziomie 1,8%. Podczas gdy szacowany 13% spadek w 2009 r. wydatków reklamowych jest nieproporcjonalny do spowolnienia wzrostu gospodarczego, oczekuje się, że rynek reklamy zacznie się umacniać na początku 2010 r." - czytamy w raporcie spółki.
W raporcie zaznaczono, że w czasie gdy polski rynek reklamowy zdominowany jest wydatkami na reklamę telewizyjną, które stanowią około 50% całkowitych wydatków na reklamę, najszybciej rozwijającym się segmentem jest reklama internetowa, która powiększyła swój udział w rynku kosztem reklamy w mediach papierowych
"Przewidywania dotyczące poziomu wydatków na reklamę są możliwe z miesięcznym wyprzedzeniem, nie możemy, więc z dokładnością oszacować naszych przyszłych przychodów z tytułu emisji reklam" - zastrzega spółka.
W 2010 r. grupa ma koncentrować się na monetyzacji swoich udziałów w rynku.
“W 2010 roku zamierzamy w dalszym ciągu koncentrować się na monetyzacji naszych udziałów w oglądalności, zwiększając jednocześnie udział przychodów subskrypcyjnych. Naszym celem będzie także zwiększanie korzyści ze wspólnego wykorzystania aktywów programowych oraz sił sprzedażowych przez wszystkie nasze aktywa. Obserwujemy poprawę otoczenia rynkowego, a także rosnące korzyści wynikające z integracji aktywów grupy" - powiedział prezes Markus Tellenbach.
W 2009 roku grupa TVN miała 420,82 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 363,68 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 2123,37 mln zł wobec 1897,31 mln zł.