Internet2015-08-05
6

TVN postawi na produkcję programów do internetu

Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN, zapowiada, że stacja postawi na produkcję programów do emisji tylko w internecie. Pierwsze z nich zobaczymy już jesienią br.

- Widzimy, że użytkownicy internetu mają inne oczekiwania od widzów telewizji linearnej. Naszym zadaniem będzie znaleźć na tym wczesnym etapie sposób na ekonomiczne produkowanie programów tylko do oglądania online - mówi Markus Tellenbach pytany o plany firmy dotyczące wideo w sieci. Zapowiedział, że jeszcze w tym roku spółka zrealizuje w tym obszarze pierwsze projekty.

TVN w ostatnich latach produkował już programy do emisji tylko w sieci, ale były to głównie spin-offy produkcji z głównej anteny jak np. „Kuchenne rewolucje - powroty” nawiązujące do „Kuchennych rewolucji” Magdy Gessler, „Lekarze po godzinach”, powiązani z serialem „Lekarze”, czy serial „Julia 2”, będący kontynuacją telenoweli „Julia”.

Nad rozwojem kontentu do sieci pracuje departament digital & e-commerce TVN, który w ostatnim czasie został znacznie rozbudowany i jest obecnie oczkiem w głowie kierownictwa firmy. W poniedziałek jego dyrektor Christian Anting został powołany do zarządu TVN.

Grupa TVN poza Player.pl materiały wideo udostępnia też w serwisie tvn.pl, portalu tvn24.pl i witrynach innych kanałów, dodatkowo materiały newsowe są dystrybuowane przez Agencję TVN na strony innych wydawców. Z raportu finansowego spółki wynika, że liczba materiałów odtworzonych w ramach oferty online TVN w I półroczu br. wyniosła 600 mln, co oznacza wzrost aż o 63 proc. względem I półrocza ub.r. Przychody TVN z usług online wideo w tym okresie wzrosły o 9 proc.

Z danych stacji wynika, że wiosną użytkownicy serwisu Player.pl korzystali z niego średnio miesięcznie przez osiem godzin. 50 proc. ruchu na stronach TVN z materiałami wideo pochodziło z przeglądarek, 30 proc. z telewizorów Smart TV, a 20 proc. z urządzeń mobilnych.

W maju br. serwisy internetowe Grupy TVN zanotowały łącznie 7,17 mln użytkowników i 207,8 mln odsłon krajowych, a sam Player.pl - 2,1 mln użytkowników i 43,4 mln odsłon krajowych (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas