Telewizja2020-09-03
95

Z TVN odchodzi prezes Piotr Korycki, zastąpi go Katarzyna Kieli

Discovery wprowadza nową strukturę organizacyjną w regionie EMEA. W ramach zmian z TVN żegna się prezes Piotr Korycki, jego obowiązki przejmie Katarzyna Kieli.

W związku ze zmianami organizacyjnymi z Discovery odejdzie kilku szefów dotychczasowych regionów. Ze swojego stanowiska odejdzie też m.in. Piotr Korycki, prezes TVN. Katarzyna Kieli  w ramach swojego stanowiska prezes i dyrektor zarządzającej Discovery w regionie EMEA będzie nadzorowała działalność Discovery w Polsce.

- Pozostawiam firmę w doskonałej formie. W 2020 roku TVN osiągnął rekordowe udziały rynkowe, jest w dobrej kondycji finansowej, sprawnie przeszedł przez trudne chwile związane z pandemią i jest przygotowany do poradzenia sobie z wyzwaniami jakie niesie przyszłość. Dołączyłem do firmy, gdy była prywatną spółką posiadającą dwa kanały telewizyjne, a teraz jest największą grupą multimedialną Centralnej Europy. Jestem dumny z całego zespołu TVN i szczęśliwy, że przez 17 lat mogłem dzielić z nim trudne i radosne chwile. Zawsze pozostanę widzem i fanem TVN - zapewnia Piotr Korycki.

- Piotr miał bardzo duży wkład w sukces TVN. Przeprowadził proces akwizycji TVN przez Discovery, nadzorował późniejszą integrację firm i przewodził cyfrowej transformacji, w ramach której nastąpiły tak ważne wydarzenia jak rozwój Playera oraz uruchomienie aplikacji TVN24 GO, wiodącej newsowej platformy video w Polsce. Chciałabym mu bardzo podziękować za jego wkład i zaangażowanie i życzyć wielu sukcesów w przyszłości - dodaje Katarzyna Kieli.

Korycki w TVN przez 17 lat

Piotr Korycki rozpoczął pracę w TVN w 2003 roku jako zastępca dyrektora finansowego. W 2009 objął funkcję dyrektora finansowego, a w 2012 roku dołączył do zarządu spółki. Prezesem został w maju 2018 roku, kiedy po przejęciu Scripps Networks Interactive, poprzedniego właściciela TVN, przez Discovery powołano wspólne władze TVN i Discovery w Polsce.

W zespole zarządzającym TVN i Discovery oprócz Koryckiego znaleźli się m.in. Edward Miszczak, Adam Pieczyński, Piotr Tyborowicz, Dorota Żurkowska-Bytner i Maciej Maciejowski. Pieczyński, który był szefem pionu informacji TVN, pożegnał się z firmą pod koniec ub.r.

W komunikacie podkreślono, że Piotr Korycki przeprowadził TVN przez kolejne zmiany właścicielskie oraz uczestniczył we wszystkich istotnych transakcjach kapitałowych, m.in. w debiucie giełdowym. Jest także jednym ze współtwórców TVN Media, domu mediowego odpowiedzialnego za przychody 50 kanałów telewizyjnych.

Discovery upraszcza struktury

Od września br. Discovery wprowadza nową strukturę organizacyjną w regionie EMEA obejmującym 140 rynków w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Koncern podkreśla, że restrukturyzacja ma na celu wprowadzenie prostszej i bardziej efektywnej struktury, która umożliwi szybsze reagowanie na zmieniające się potrzeby widzów, zwłaszcza na dynamicznie rozwijającym się rynku VOD.

- Intensywnie rozwijamy naszą ofertę w ramach modelu D2C w regionie EMEA. Każdego dnia docieramy do milionów widzów poprzez kanały telewizyjne i platformy OTT. Naszą ambicją jest, aby programy były łatwo dostępne o każdej porze dnia i na każdym urządzeniu na jakim nasi widzowie będą chcieli je oglądać. Nowa struktura organizacyjna pozwoli nam na szybsze reagowanie na te potrzeby, poprzez wykorzystanie w pełni know-how i skali Discovery w regionie - komentuje Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery w regionie EMEA.

Discovery zapewnia, że Konsolidacja w ramach makroregionów umożliwi znacznie sprawniejszy przepływ informacji w regionie EMEA. Połączone zostaną między innymi regiony Wielkiej Brytanii i Skandynawii, kraje niemieckojęzyczne będą zarządzane łącznie z krajami Beneluxu, a Francja łącznie z Hiszpanią i Portugalią. Utworzone zostanie nowe stanowisko, które połączy kierowanie zespołem kanałów pan-europejskich z zarządzaniem rynkami Europy Centralnej, Rosją, Bliskim Wschodem i Afryką. Polska będzie zarządzana jako niezależny rynek.

W drugim kwartale br. Discovery zanotował spadek przychodów o 12 proc. do 2,54 mld dolarów oraz zysku netto z 947 do 271 mln dolarów. Dużo mocniej zmalały wpływy koncernu poza USA, przychody reklamowe poszły w dół znacznie bardziej niż z dystrybucji.

Autor:tw

KOMENTARZE(95)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas