Biznes2017-02-22
10

TVN rozmawia z Ringier Axel Springer Media o sprzedaży pozostałych 25 proc. udziałów Grupy Onet

Scripps Networks Interactive poinformował, że należący do niego TVN przekazał wydawnictwu Ringier Axel Springer Media AG zamiar sprzedania mu pozostałych 25 proc. udziałów Grupy Onet (75 proc. udziałów Ringier Axel Springer Media kupił od TVN w 2012 roku). Firmy nie ujawniają, na jakim etapie jest realizacja tej transakcji.

Ringier Axel Springer Media AG (RAS) umowę kupna 75 proc. udziałów Grupy Onet zawarł z TVN w czerwcu 2012 roku, a transakcja została sfinalizowana w listopadzie 2012 roku - niemiecko-szwajcarski koncern zapłacił za te udziały 960 mln zł. Na mocy umowy wszystkie udziały Onetu zostały przeniesione do nowej firmy Holdco, w której Ringier Axel Springer Media ma 75 proc. udziałów, a TVN - 25 proc.

W umowie zapisano też tryb - tzw. opcje put i call - w którym TVN może sprzedać Ringier Axel Springer Media pozostałe 25 proc. udziałów Grupy Onet. W ramach pierwszej opcji put TVN mógł zbyć te udziały wydawnictwu w ciągu pierwszych 90 dni 2016 roku lub przez 20 dni roboczych od zaakceptowania sprawozdania finansowego Holdco za poprzedni rok obrotowy przez walne zgromadzenie udziałowców firmy, którymi są RAS i TVN. Opcja call zakłada, że RAS może kupić te udziały w ciągu pierwszych 90 dni 2017 roku lub przez 20 dni roboczych od przyjęcia sprawozdania finansowego Holdco za poprzedni rok obrotowy. Natomiast zgodnie z drugą opcją put TVN będzie mógł sprzedać te udziały w ciągu 60 dni po upływie terminu na wykonanie opcji call przez RAS.

W raporcie finansowym za trzy kwartały ub.r., opublikowanym w listopadzie ub.r., Scripps Networks Interactive napisał, że w trzecim kwartale ub.r. za pośrednictwem TVN poinformował Ringier Axel Springer Media, że zaczyna realizować pierwszą opcję put z umowy. Dodał, że prowadzone są rozmowy dotyczące warunków finansowych i terminu realizacji transakcji. - Firma oczekuje, że ten proces zakończy się decyzją i realizacją przed końcem 2016 roku - stwierdził amerykański koncern.

Jednak w ostatnim kwartale ub.r. i na początku br. Scripps Networks Interactive ani TVN nie poinformowały o realizacji tej transakcji. SNI nie odpowiedział na nasze pytania dotyczące tej sprawy, nie komentuje jej również Ringier Axel Springer Media, co przekazała nam Alexandra Delvenakiotis, dyrektor komunikacji korporacyjnej w firmie.

We wtorek prezentacjach i telekonferencji na temat wyników Scripps Networks Interactive w całym ub.r. nie poruszono tego tematu (w konferencji pytania mogą zadawać tylko analitycy).

Po przejęciu Grupy Onet Ringier Axel Springer Media zacieśnił współpracę między Onetem a dotychczasowymi zespołami prasowymi i internetowymi firmy. Na początku 2014 roku uruchomiono wspólne biuro reklamy Media Impact Polska, którym przez pierwsze dwa lata kierował Jacek Dzięcielak, a od kwietnia ub.r. szefem jest Marcin Boroszko. Treści z serwisów pism Ringier Axel Springer Polska m.in. „Faktu”, „Newsweeka”, „Przeglądu Sportowego” czy „Forbesa”, są promowane na stronie głównej Onetu, są tam też emitowane niektóre programy wideo prowadzone przez dziennikarzy tych pism m.in. Tomasza Lisa.

W latach 2012-2014 z Grupy Onet odeszło wielu menedżerów, m.in. szef firmy Robert Bednarski (obecnie dyrektor Facebooka w Europie Środkowo-Wschodniej), pracujących w niej, gdy należała do TVN. Od półtora roku CEO Grupy Onet jest Aleksander Kutela.

W ostatnich latach Grupa Onet zrealizowała kilka przejęć. W maju 2014 roku kupiła 80 proc. udziałów w serwisach Skąpiec.pl i Opineo.pl, ma początku 2015 roku - portal NK.pl, a pod koniec ub.r. - 69 proc. udziałów w serwisie Jakdojade.pl.

Według badania Gemius/PBI w styczniu br. strony i aplikacje Grupy Onet-RASP zanotowały 21,38 mln realnych użytkowników i 3,25 mld odsłon.

Autor:Tomasz Wojtas

Więcej informacji:TVN, Ringier Axel Springer Media, Onet

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas