Telewizja2018-01-26
2

TVN Style na czele stacji lifestylowych w 2017 roku, TVN Turbo wyprzedziło Polsat Play

W 2017 roku liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych w Polsce było TVN Style. Wysokie - czwarte - miejsce zajęła nowa stacja HGTV Home & Garden, która zanotowała największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił kanał Discovery Life - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Udział TVN Style w rynku telewizyjnym w 2017 roku wyniósł 0,67 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group. W porównaniu do 2016 roku wynik ten zmniejszył się o 4,29 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowało TVN Turbo, którego wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 5,88 proc. i wyniósł 0,54 proc.

Na trzecią lokatę, z udziałem wynoszącym 0,50 proc., spadł Polsat Play. Jego wynik poszedł w dół o 12,28 proc.

Czwarty był nowy kanał HGTV Home & Garden, który wystartował w sobotę, 7 stycznia ub.r. w wyniku przekształcenia TVN Meteo Active. Jego średni udział w 2017 roku wyniósł 0,42 proc., podczas gdy wynik TVN Meteo Active w 2016 roku wynosił 0,09 proc. (stacja ta była wówczas 9.). Oznacza to największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 366,67 proc. HGTV od pierwszego dnia emisji nadaje w jakości HD. Stację oglądać można w kablówkach i na platformach satelitarnych, w których do tej pory był dostępny TVN Meteo Active.

Z kolei największą stratę zanotował kanał Lifetime, który spadł z pozycji 11. na 13. Jego wynik zmalał o 42,86 proc. do 0,04 proc.

Wśród widzów pomiędzy 16. a 49. rokiem życia pozycja lidera w zeszłym roku również należała do stacji TVN Style. Jej udział w tym ujęciu wyniósł 1 proc., po wzroście o 5,26 proc.

Drugie miejsce, z wynikiem na poziomie 0,94 proc. zajął kanał TVN Turbo, notujący wzrost o 14,63 proc.

Podium uzupełnia Polsat Play, notujący spadek o 14,93 proc. do 0,57 proc. udziału.

Oczko niżej znalazł się HGTV, który również i tutaj zanotował największy wzrost w zestawieniu (jego udział względem TVN Meteo Active z 2016 roku zwiększył się o 550 proc. do 0,52 proc.).

Największy spadek w tym ujęciu, wynoszący 33,33 proc., odnotowały dwie stacje: Discovery Life (do 0,09 proc. udziału) i Lifetime (do 0,04 proc.).

W grudniu 2017 roku liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych w grupie 4+ również było TVN Style, którego udział zwiększył się o 1,67 proc. do 0,61 proc. Z kolei w grupie 16-49 z drugiego na pierwsze miejsce awansowało TVN Turbo - udział tej stacji wzrósł o 17,95 proc. do 0,92 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas