Internet2013-04-04
5

TVN w internecie dwa razy większy od TVP, Polsat to Ipla

Serwisy TVN odwiedza dwa razy więcej internautów niż witryny TVP. Użytkownicy korzystają ze stron TVN o wiele dłużej i wykonują na wielokrotnie więcej odsłon. Treści Polsatu są dostępne przede wszystkim w aplikacji Ipla.

Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. serwisy Grupy TVN odwiedziło 3,815 mln realnych użytkowników (przy uwzględnieniu współodwiedzalności), którzy wykonali 161 mln odsłon (z czego 8,3 mln mobilnych), a każdy korzystał z nich średnio przez 4 godziny i 44 minuty. Strony Telewizji Polskiej zanotowały w tym czasie 2,404 mln real users, 56,1 mln odsłon oraz godzinę i 7 minut przypadające na przeciętnego użytkownika.

Wśród serwisów TVN zdecydowanie najwięcej użytkowników i odsłon ma tvn24.pl. Prawie 1,6 mln internautów odwiedziło tvn.pl, a na tvnplayer.pl przeciętny użytkownik spędził zdecydowanie najwięcej czas - ponad 9 godzin, czyli 2,5 razy dłużej niż na tvn24.pl. Natomiast z serwisu TVN Warszawa internauta korzystał średnio przez dwie godziny.

>>> Kulinarni.pl już przed kuchniaplus.pl, ale do Onetu i WP daleko

Zobacz tabelę


Telewizja Polska to w internecie serwis tvp.pl, którego dział informacyjny funkcjonuje też pod adresem tvp.info. Właśnie sekcja informacyjna ma najwięcej użytkowników w serwisie, przy czym najwięcej odsłon generują strony dotyczące kultury i rozrywki, a najwięcej czasu (4 godziny) użytkownicy spędzają średnio w dziale VoD.

Zobacz tabelę


Polsat swoje treści wideo prezentuje w Ipli, która działa jako aplikacja oraz serwis i w tej pierwszej wersji ma dwa razy więcej użytkowników. Przy czym w Ipli dostępne są też materiały od innych producentów i nadawców, np. seriale TVP. 

Serwis polsat.pl, prezentujący ramówkę tego kanału, odwiedziło w styczniu jedynie niecałe 300 tys. internautów, 170 tys. mniej niż rok wcześniej. Witryny czołowych kanałów tematycznych Polsatu (np. polsatplay.pl, polsatcafe.pl czy polsatfilm.pl) miały zbyt niską odwiedzalność, żeby zostały uwzględnione w Megapanelu. Natomiast polsatsport.pl pod koniec grudnia został uruchomiony w nowej, rozszerzonej wersji (więcej na ten temat).

Odwiedzalność Ipli trudno porównywać rok do roku, ponieważ przed rokiem aplikacje były jeszcze mierzone w Megapanelu w inny sposób (na podstawie liczby aktywnych programów, a nie uruchomień). Z kolei w wersji przeglądarkowej Ipla działała pod dwoma adresami: ipla.pl i ipla.tv.

Zobacz tabelę


tvn24.pl zanotowało podobną liczbę użytkowników i odsłon jak w styczniu ub.r., przy czym przeciętny użytkownik spędził na stronie 51 minut mniej. Spore spadki odwiedzalności zanotowały tvn.pl i tvnplayer.pl - ten pierwszy stracił 515 tys. real users (spadek o 24 proc.) i 11 mln odsłon (30 proc. w dół), a drugi - 30 tys. real users (4 proc. w dół) i 14,2 mln odsłon (spadek o 31 proc.). Z obu stron internauci korzystali krócej - odpowiednio o 25 minut (spadek o 27 proc.) oraz 2 godziny i 17 minut (spadek o 20 proc.). Zmalały też zasięgi stron TVN Meteo i Kontakt TVN24, za to niewielki wzrost zanotowała witryna TVN Style.

Ogółem serwisy Grupy TVN w styczniu br. miały (uwzględniając współodwiedzalność) 300 tys. real users, 41,5 mln odsłon mniej niż rok wcześniej, za to średni czas korzystania ze stron zwiększył się o 57 minut.

Zobacz tabelę


Za to tvp.pl zyskał w skali roku 340 tys. użytkowników (wzrost o 18 proc) i 22,1 mln odsłon (wzrost o 70 proc.), a przeciętny internauta spędził na stronie 51 minut dłużej, czyli ponad dwa razy dłużej. Wśród sekcji serwisu największe wzrosty zanotowały kultura i rozrywka oraz VoD (z tej drugiej użytkownicy korzystali średnio prawie 7 razy dłużej niż przed rokiem).

Zobacz tabelę

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas