Telewizja2007-05-25
0

TVN wchodzi w rynek telesprzedaży

TVN kupiła nadawcę kanału telezakupów Mango Media za 13 mln euro.

Spółka telewizyjna TVN zawarła warunkową umowę kupna 100% udziałów spółki Mango Media, nadawcy satelitarnego programu telewizyjnego "Telezakupy Mango 24" za równowartość 13 mln euro, podała spółka w komunikacie..

Umowa została zawarta z Maciejem Bukowskim i Dorotą Bukowską.

"Cena nabycia udziałów Spółki stanowi równowartość w złotych polskich kwoty 13 mln euro. Transakcja została sfinansowana ze środków pieniężnych z działalności operacyjnej TVN" - podano w komunikacie.

TVN podała, że inwestycja ta oznacza wejście w rynek telesprzedaży, którego wartość w Europie Zachodniej szacowana jest na ponad 6,5 mld euro.

"Według naszych szacunków obecnie wartość polskiego rynku telesprzedaży wynosi 10 mln euro i według prognoz Electronic Retailing Association w najbliższych latach oczekiwany jest dynamiczny wzrost tego rynku" - podała spółka w komunikacie.

- Na pierwszy rzut oka cena jest wysoka. Jednak nie znając wyników finansowych Mango Media, trudno jest powiedzieć cokolwiek konkretnego na temat tej transakcji. Może spółka widzi w tym kanale jakiś potencjał, który chce kupić? Może ma na niego jakiś atrakcyjny pomysł? - zastanawia się w wywiadzie udzielonym "Gazecie Wyborczej" Andrzej Szymański, analityk BZ WBK. Według niego cena jest zastanawiająca, tym bardziej że sam TVN szacuje wartość całego rynku telesprzedaży w Polsce na ok. 10 mln euro rocznie.

Piotr Walter, prezes TVN broni zakupu. - Wiemy, co w najbliższych latach zamierzamy zmienić w Mango z wykorzystaniem potencjału grupy TVN. I na tych zamierzeniach oparliśmy naszą wewnętrzną wycenę spółki bazującą na zwielokrotnionych przychodach w przyszłości - mówi "GW" szef TVN.

Mango 24 to jedyny całodobowy kanał telesprzedażowy w Polsce dostępny w ofercie operatorów kablowych i platform satelitarnych o zasięgu ponad 5 milionów gospodarstw domowych.

Grupa TVN nadaje jedenaście programów telewizyjnych: TVN, TVN Siedem, TVN 24, TVN Meteo, TVN Turbo, TVN Style, ITVN, TVN Gra, TVN Lingua, TVN Med, Discovery Historia. Grupa TVN jest także właścicielem wiodącego polskiego portalu internetowego, Onet.pl.

Autor:isb-Gazeta Wyborcza-kk

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas