Telewizja2020-02-26
50

TVN wiosną stawia na seriale, zmiany w „Dzień dobry TVN”. Edward Miszczak: mamy w swojej grupie trzy duże naziemne kanały

Edward Miszczak podczas prezentacji wiosennej ramówki Grupy TVN Discovery Polska; fot. Michał KurdupskiEdward Miszczak podczas prezentacji wiosennej ramówki Grupy TVN Discovery Polska; fot. Michał Kurdupski

Nowościami TVN na wiosnę 2020 są dwa seriale „Kod genetyczny” i „Motyw”, Siódemka dla swoich widzów przygotowała „Hotel paradise”, a TTV - m.in. cykl „Down the road. Zespół w trasie”. - TVN marketingowo określamy mianem „wiecej”, Siódemkę - „mocnej”, a TTV „inaczej” - mówi Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN Discovery Polska.

„Kod genetyczny” i „Motyw” nowymi serialami

TVN w tym roku rozpocznie wiosenną ramówkę w poniedziałek, 2 marca, czyli o tydzień później niż rok temu. Kanał pokaże dwa nowe cotygodniowe seriale.

- Wiosenna oferta stacji jest serialowo-rozrywkowa. W ostatnim czasie przeprowadziliśmy badania, aby przeanalizować co się dzieje z naszym kanałem, jakie propozycje programowe najlepiej przyjmują nasi widzowie. Po analizie wyników stwierdziłem, że najbardziej uwielbiają seriale o charakterze kryminalnym i obyczajowym. Dlatego w wiosennej ramówce mamy dużo takich produkcji, również w kolejnych ramówkach TVN będziemy na nie stawiać. Poza tym seriale są świetną oferta dla Playera, to w głównej mierze dzięki nim budujemy naszą platformę - komentuje Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN Discovery Polska.

Pierwszą nowością TVN jest produkcja „Kod genetyczny”. W rolach głównych występują Karolina Gruszka, Adam Woronowicz i Maciej Musiałowski. Głównym bohaterem w tej produkcji jest Tomasz Skowroński, wybitny genetyk z Instytutu Badań Kryminalistycznych obsesyjnie szukający prawdy. Po śmierci żony związał się z tajemniczą Izą Berger.

Kierownikiem produkcji nowego projektu jest Tomasz Parnowski, a producentami - Adrianna Przetacka i Przemysław Malec. Funkcję reżysera pełni Adrian Panek.

Premierowe odcinki „Kodu genetycznego” na antenie TVN będzie można oglądać w poniedziałki o godz. 21.30, począwszy od 2 marca 2020 roku.

Drugą nowością TVN jest serial „Motyw”, który jest już dostępny w player.pl od 12 grudnia 2019 roku. Fabuła opiera się na historii o miłosnym trójkącie głównych bohaterów: Luizy, Czarnej oraz Maksa. Serial rozpoczyna się od zbrodni dla której tłem są tajemnice sprzed lat.

W rolach głównych widzowie oglądać mogą m.in.: Małgorzatę Kożuchowską, Agnieszkę Grochowską, Michała Czerneckiego, Andrzeja Konopkę, Magdalenę Walach, Olgę Bołądź oraz Adama Ferencego.

Producentem serialu „Motyw” jest DGA Studio, Dorota Kośmicka-Gacke i Jan Kępiński na zlecenie dla TVN. Za scenariusz odpowiada zespół: Tomasz Titkow (główny scenarzysta), Joanna Titkow i Ewa Popiołek, pod nadzorem kreatywnym Katarzyny Śliwińskiej-Kłosowicz. Projekt wyreżyserował Paweł Maślona.

- „Motyw” ma bardzo eksperymentalny zabieg scenariuszowy, są nim dwa wątki naszych bohaterów. Akcja jednego z nich dzieje się w teraźniejszości, a drugiego - w przeszłości. Początkowo może to widza drażnić, ale po drugim odcinku już bardzo chcemy zobaczyć obie przestrzenie - tę historyczną i współczesną - informuje Edward Miszczak.

TVN „Motyw” będzie pokazywać we wtorki o godz. 21.30, począwszy od 3 marca 2020 roku.

„Ameryka Express”, „Kuchenne rewolucje” i „MasterChef Junior” wśród kontynuacji

W środowe wieczory (o godz. 21.30; od 4 marca) TVN emitować będzie kolejną edycję „Ameryki Express”, do której zdjęcia zrealizowano w Gwatemali i Kolumbii. Gospodynią programu jest Daria Ładocha, a w roli uczestników w projekcie bierze udział osiem par: Grażyna Wolszczak z synem Filipem Sikorą, Paweł Deląg z Dariuszem Lipką, Karolina Pisarek z przyjaciółką Martą Gajewską-Komorowską, Małgorzata Heretyk z Ernestem Musiałem, Patrycja Markowska z Żanetą Luberą, Iwona Benjamin wraz z mężem Reggie, bracia Grzegorz i Rafał Collins, Marcin „Różal” Różalski z Bartoszem Fabińskim.

- „Ameryka Express” to taka kategoria programowa, w której najważniejszy jest casting na uczestników, który w tym sezonie się nam wyjątkowo udał - informuje Miszczak.

Od 8 marca w niedziele o 20.00 widzowie TVN będą mogli oglądać piątą edycję talent-show „MasterChef Junior”. Stacja pokaże też kontynuacje „Milionerów” (od poniedziałku do czwartku o 20.55), „Kuchennych rewolucji” (w czwartki o 21.30), „Kuby Wojewódzkiego” (we wtorki o 22.30), „Efektu Domina” (w niedziele o 11.30). Bez zmian będą pokazywane „Uwaga!”, „Fakty”, „Superwizjer”, „Co za tydzień”, serial „Na wspólnej” (od poniedziałku do czwartku o 20.15), czy paradokument: „Ukryta prawda” (w dni powszednie o 18.00).

Nowe pasmo „Dzień dobry TVN”, Damian Michałowski i Paulina Krupińska wśród prowadzących

Od 2 marca „Dzień dobry TVN” będzie zaczynało się o godz. 8.00, a więc o 30 minut później niż w ostatnich kilku miesiącach. Morning-show bez zmian będzie trwać 3 i pół godziny (program będzie się kończył przed 11.30, czyli 30 min później).

Do grona gospodarzy „Dzień dobry TVN” w wiosennej ramówce dołączą prezenter Radia ZET Damian Michałowski i modelka Paulina Krupińska. Będą piątą parą prowadzących, obok dotychczasowych duetów (Kinga Rusin i Piotr Kraśko, Dorota Wellman i Marcin Prokop, Anna Kalczyńska i Andrzej Sołtysik oraz Filip Chajzer i Małgorzata Ohme).

„Hotel paradise”, „Szkoła”, „19+” oraz „Ślub od pierwszego wejrzenia” w Siódemce.

Wiosenna ramówka Siódemki wystartowała w poniedziałek, 25 lutego, czyli o tydzień wcześniej niż w przypadku TVN. Nowością stacji jest realizowany na Bali reality-show „Hotel Paradise”, który prowadzi Klaudia El Dursi. Program oglądać można w dni powszednie o 20.00, dodatkowe materiały dostępne są w player.pl.

W ramówce Siódemki znajdują się kolejne sezony znanych z TVN seriali „Szkoła” (od poniedziałku do piątku o godz. 18.00) i „19+” (od poniedziałku do czwartku o 19.00) oraz programu „Ślub od pierwszego wejrzenia” (w piątki o 21.00; od 28 lutego). W piątki o 19.00 (od 28 lutego) stacja będzie pokazywać „Annę German”. Bez zmian stacja kontynuuje emisję trzeciego sezonu serialu „Zakochani po uszy” (od poniedziałku do czwartku o 19.30).

- Marketingowo Siódemka mówi w naszej grupie „mocniej”. Ubiegły rok był sukcesem dla tego kanału, który obrał nową strategię programową i reklamową. Widzimy już, że to właściwy kierunek. „Big Brother” trochę zamieszał na rynku, a „Zakochani po uszy” zwiększyli widownię w paśmie swojego nadawania o 40 proc. - komentuje Edward Miszczak. - W tym roku kontynuujemy naszą strategię wzmacniania stacji. Do Siódemki przenieśliśmy seriale „Szkoła” i „19+” oraz reality-show „Ślub od pierwszego wejrzenia”, których kolejne, nowe serie powstały z myślą o widzu tej stacji. Właśnie wprowadzamy na antenę kolejną premierę: codzienny program „Hotel paradise”. Aby wypromować pierwszy odcinek równolegle, wyjątkowo pokazaliśmy go również w TVN. Premiera  na obu antenach wygenerowała łącznie ponad 19 proc. udziału w rynku w grupie komercyjnej 16-49 (LIVE + Vosdal). Uważam to za dobry wynik - dodaje.

Cztery nowości w TTV, wśród nich „Down the road. Zespół w trasie”

TTV wiosną pokaże cztery nowości. Pierwszą z nich jest program Przemysława Kossakowskiego „Down the road. Zespół w trasie”, który wystartował w niedzielę, 23 lutego o godz. 22.05.

Od 1 marca będzie można oglądać „Kto to kupi?”, od 7 marca - „Kanapowcy”, a od 23 marca - „DeFacto Bosacka”.

W ofercie stacji znajdą się również kolejne sezony „Sędzi Anny Marii Wesołowskiej”, „Królowych życia”, „Ostrego cięcia”, czy „Googlebox. Przed telewizorem”.

- TTV to stacja, o której można powiedzieć, że idzie pod prąd, marketingowo kanał w naszej grupie mówi „inaczej”. Jest to odważna stacja, która nie boi się kontrowersji. Wiosną, podobnie jak w poprzednich ramówkach, w TTV pojawi się kilka nowych programów. Jednym z nich jest odważny program Przemysława Kossakowskiego „Down the road. Zespół w trasie”, który wystartował w ostatnią niedzielę. Pierwsze dwa odcinki cyklu śledziło niemal pół mln widzów, co dało stacji 12 proc. udziału w 16-49 (LIVE + Vosdal). To genialne wyniki - mówi dyrektor programowy TVN Discovery Polska.

Edward Miszczak: nasz budżet na pewno nie sięga 2 mld zł

Jak informuje Edward Miszczak „aktualnie mamy w swojej grupie trzy duże naziemne kanały: TVN, Siódemkę i TTV.” - Pod tym względem jesteśmy jedynym nadawcą w naszym kraju. Dzięki temu dajemy widzom możliwość wyboru, ponieważ stacje te nie konkurują ze sobą, tylko się uzupełniają. Ofertę naszych kanałów budujemy logicznie i świadomie. TVN marketingowo określamy mianem „wiecej”, Siódemkę - „mocnej”, a TTV „inaczej”. TVN to stacja adresowana do typowo wielkomiejskiej widowni, Siódemkę pozycjonujemy jako stację dla młodszego widza, TTV jest bardziej adresowane do poza wielkomiejskiej widowni - opisuje.

Miszczak nie zdradza wysokości budżetu przewidzianego na wiosenną ramówkę. - Nasz budżet na wiosenną ramówkę jest porównywalny z wysokością funduszy zainwestowanych w poprzednie ramówki. Kwot nie mogę zdradzać, ale mogę powiedzieć, że na pewno nie sięga 2 mld zł - komentuje.

- Grupa TVN Discovery Polska to nie tylko trzy duże kanały, ale i szereg stacji tematycznych, które są liderami oglądalności w swoich kategoriach, m.in. TVN Style i HGTV wśród kobiet, a TVN Turbo - wśród mężczyzn. Łączenie w portfolio mamy 24 kanały. W ostatnim czasie świetnie rozwija się Discovery Channel, widzowie znakomicie przyjęli nowości tej stacji - informuje członek zarządu TVN Discovery Polska.

„Szadź” i „Chyłka - rewizja” i „Pasja na krawędzi” wiosną w player.pl

Wiosną w player.pl ma zadebiutować nowy serial „Szadź”, który najprawdopodobniej jesienią ma być emitowany w TVN. Również wiosną w serwisie odbędzie się premiera trzeciego sezonu „Chyłki”, zatytułowanego „Rewizja”.

Player.pl w najbliższych miesiącach zaoferuje swoim widzom również nowy program „Pasja na krawędzi”, w którym znajdą się materiały na temat motoryzacji vlogera Bartosza Ostałowskiego.

- Kiedyś marzyliśmy o tym, aby nasze kanały i programy były oglądane na każdym urządzeniu, w dowolnym miejscu i o każdej porze. Dziś stało się to faktem, widzowie telewizyjni coraz częściej przepływają do serwisów streamingowych, wynika to m.in. z rozwoju nowoczesnych technologii oraz zmian w zachowaniu naszych odbiorców, którzy często nie mają czasu oglądać treści o sztywnych porach, ale chcą je konsumować w inny sposób. Proces ten będzie jeszcze bardziej postępować w kolejnych latach. Dlatego naszą strategią jest umiejętne łączenie tradycyjnej telewizji z digitalem. W obecnych czasach już wręcz nie można emitować programów i seriali w samej telewizji. Produkcje muszą być również dostępne online. Zresztą coraz częściej nasze nowości premiery mają najpierw w Playerze, a dopiero po paru miesiącach trafiają do telewizji. Takimi przykładami są chociażby takie seriale, jak „Chyłka”, czy „Motyw”. W przyszłości zdecydowanie będziemy kontynuować tą strategię - komentuje Edward Miszczak.

Dyrektor programowy TVN Discovery Polska krytykuje badania oglądalności telewizji, ponieważ nie obejmują jeszcze pomiarów wideo w sieci. - Ubolewam, że aktualnie w Polsce mierzona jest oglądalność samej telewizji linearnej, przez co wyniki nie dają pełnego obrazu. Bardzo brakuje nam pomiarów oglądalności w online, która stanowi coraz większy udział całkowitej widowni. Mam nadzieję, że rynek w najbliższym czasie obudzi się, aby mierzyć zachowania widowni we wszystkich miejscach. Dzięki temu wyniki oglądalności w obszarze digital będą miały dla nas większe znaczenie - informuje.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 8,45 proc., Siódemki - 3,21 proc., a TTV - 2,24 proc.

W 2018 roku TVN Media, spółka z grupy kapitałowej TVN zajmująca się głównie sprzedażą oferty reklamowej, zanotowała 396,38 mln zł przychodów operacyjnych, o 11,1 proc. więcej niż rok wcześniej, oraz wzrost wpływów z działalności brokerskiej o 19,8 proc. do 252,78 mln zł. Jednocześnie miała 623,7 mln zł straty netto, głównie wskutek 1 mld zł odpisów na utratę wartości udziałów operatora platformy nc+ i marek, które przeniosła do spółki TVN.

Z kolei w 2018 roku Discovery Polska zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 6,2 proc. do 96,36 mln zł oraz zysku netto z 25,65 do 5,3 mln zł. Firma tłumaczy do spadkiem oglądalności jej stacji. W udostępnionym sprawozdaniu finansowym złożonym w KRS zarząd Discovery Polska stwierdził, że przychody firmy ze sprzedaży czasu reklamowego zmalały o 6,39 mln zł „przede wszystkim w wyniku spadku oglądalności programów telewizyjnych”.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(50)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas