Telewizja2008-03-09
0

TVN wyprzedziła Dwójkę w porannym paśmie

Poranny magazyn TVP 2 "Pytanie na śniadanie" stracił przewagę nadmorning show telewizji TVN. W dni powszednie program "Dzień dobryTVN" ogląda więcej osób niż śniadaniowy format telewizyjnej Dwójki.

Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanychdla portalu Wirtualnemedia.pl, w dni powszednie, w okresie od 2stycznia do 29 lutego br. poranny program TVN przyciągał przedekrany 663 tys. widzów przy udziałach w rynku na poziomie 16,99proc., zaś magazyn TVP 2 oglądało 646 tys. osób przy udziałachwynoszących 16,08 proc. Stacja Piotra Waltera wygrała także wgrupie komercyjnej (16-49), gdzie udziały "Dzień dobry TVN"wynosiły 19,10 proc., a "Pytania na śniadanie" - 12,86 proc.

Niekonkurująca z oboma programami, nadawana wcześniej, bo od6.00 do ok. 7.55, "Kawa czy herbata?" przyciągała do TVP 1 średnio511 tys. widzów, znacznie wyprzedzając pozostałe dwa porannemagazyny w udziałach, które w przypadku telewizji śniadaniowejJedynki wynosiły odpowiednio 33,22 proc. i 28,43 proc.

Zobacz tabelę


Sytuacja na rynku telewizyjnym w analogicznym okresie przed rokiemwyglądała zupełnie inaczej. "Pytanie na śniadanie" gromadziło 1,09mln widzów, zapewniając kanałowi 25,32 proc. udziału grupie 4+ i21,64 proc. w grupie 16-49. Poranne pasmo w TVN, w którym niefunkcjonował jeszcze magazyn "Dzień dobry TVN", śledziło 203 tys.osób, przy udziałach wynoszących odpowiednio 4,79 i 4,94 proc."Kawę czy herbatę?" oglądało 567 tys. widzów przy udziałachwynoszących w grupie 4+ 33,25 proc. widzów.

Zobacz tabelę


Weekendowe wydania porannych programów TVP2 i TVN (sobotnie"Pytania na śniadanie" oraz sobotnie i niedzielne "Dzień dobryTVN") posiadające nieco odmienną (niż na tygodniu) formułę, wporównaniu do analogicznego okresu przed rokiem, miały niecomniejszą widownię. Poważany spadek widzów dotknął jednak przedewszystkim Dwójkę.

Zobacz tabelęZobacz tabelę


- Wygrała oryginalność i świeżość pomysłów, które są wynikiem pracykreatywnego zespołu, korzystającego z własnych umiejętności, a niekserokopiarki - komentuje wyniki dla Wirtualnemedia.plRemik Maścianica, producent "Dzień dobry TVN".

Nikt nie kocha cudzych pomysłów. Szefowie "Pytania na śniadanie"kopiują od nas to co najlepsze (choćby ostatnio urodziny gwiazd), azespół ludzi którzy mają przełożyć to na ekran robi to bezprzekonania, bo nie jest to efektem ich pracy umysłowej. I wychodzito koślawo - jak to bywa z tanimi podróbkami - mówi, argumentującspadek widowni programu publicznego nadawcy.

Adresaci krytyki uważają jednak zarzuty TVN za absurdalne. -Rozmowy ze specjalistami, którzy potem odbierają telefony widzów,to nasz pomysł, funkcjonuje u nas od pięciu lat. Od miesiącastosuje go "Dzień dobry TVN" - to bezpośrednie przeniesienienaszego pomysłu. Ale ja nie stawiam żadnych zarzutów, bo tobezsensowne. Formuła telewizji śniadaniowych jest podobna na całymświecie - mówi "Gazecie Wyborczej" Alicja Resich-Modlińska,szefowa "Pytania" i zapowiada zmiany.

Redakcja magazynu przymierza się do wyjścia z programem pozastudio. Resich-Modlińska chce też stopniowo odświeżać program.Zaczęła od zmiany prezenterów. Do tej pory prym wiedli m.in.komentatorzy sportowi (Włodzimierz Szaranowicz, Przemysław Babiarz,Maciej Kurzajewski).Teraz pozostaną trzy pary: Anna Popek i MichałOlszański, Odetta Moro-Figurska i Artur Orzech oraz Beata Sadowskai i Tomasz Kammel.

Sobotnie wydanie "Pytania na śniadanie" zyskało nowe cykleprogramowe, zwiększyła się także liczba relacji na żywo. Program matakże nową dynamiczną oprawę i szybsze tempo. Możliwe też, że wprzyszłości format będzie dodatkowo nadawany w niedzielneporanki.

TVN zapowiada, że "Dzień dobry TVN" czekają drobne modyfikacje,ale nie chce ich na razie ujawniać. - Pozwolę sobie nie ogłaszaćwcześniej tego co mamy w planach. Nie chciałbym rozgrzać doczerwoności kserokopiarek na Woronicza - tłumaczy Maścianica. - Mamzresztą propozycję dla "dwójkowych" wydawców i reporterów:zapraszam do nas - każdy zdolny i ambitny profesjonalista znajdziew "Dzień dobry TVN" miejsce na realizacje pomysłów. Byle własnych -konkluduje.

Kreatywnej ekipy może wkrótce potrzebować także Polsat. NinaTerentiew, dyrektor programowa kanału przyznaje, że stacja pracujenad nowym zagospodarowaniem porannego pasma. - Ostateczną decyzjępodejmie jednak właściciel - zastrzega jednak.

Swoje poranne programy o luźnej formule poza TVP1 ( jestemitowany już od 1992 roku), TVP2 i TVN nadają m.in. także TV Puls,TVN24 i Superstacja.

Autor:KS/AGB NMR/GW

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas