Telewizja2023-06-12
15

Lektor z autopromocją TVN24 w czasie serwisów informacyjnych

Serwis informacyjny TVN24Serwis informacyjny TVN24

Nowa oprawa antenowa to niejedyne zmiany w TVN24. Od niedawna w czasie serwisów informacyjnych kanału Warner Bros. Discovery jest emitowany nietypowy przerywnik. Kiedy kamera pokazuje z góry prezentera, słychać głos lektora. - „Oglądasz TVN24. Twoim prawem jest wiedzieć” - mówi.

Hasło „Twoim prawem jest wiedzieć” pojawiło się już w kampanii wizerunkowej z okazji 20 urodzin stacji w 2021 roku. Tłumaczono wówczas, że nawiązuje do historii stacji i jej misji, a także tego, że każdy obywatel ma prawo dostępu do wiarygodnych informacji niezależnych od jakichkolwiek nacisków.

Wtedy przedłużał się proces odnowienia koncesji dla TVN24 przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Ostatecznie podjęto pozytywną dla stacji decyzję.

- Hasło „Twoim prawem jest wiedzieć” ma również głębsze znaczenie. Ma uświadamiać jak ważne są wolne media oraz ich rola informacyjna. Widz ma prawo wiedzieć. Jeśli zostanie tego prawa pozbawiony, nie będzie mógł podejmować świadomych decyzji i realizować innych swoich praw - mówił Michał Samul, redaktor naczelny TVN24 i „Faktów” TVN.

Zmiana towarzysząca nowej oprawie antenowej

W połowie maja TVN24 po 14 latach zmienił oprawą antenową. Dolna belka i pasek z informacjami zostały wydłużone. Doszło do pogrubienia czcionki zegara pod logotypem stacji, co nie spodobało się wszystkim widzom. Niektórzy liczyli na większy minimalizm. Zwłaszcza, że logotypy i belki kanałów informacyjnych mogą prowadzić do „wypalenia” matryc telewizorów OLED. To tak zwane zjawisko retencji.

Już od kilku lat na początku wydania głównego programu informacyjnego TVN można usłyszeć głos lektora. - „Minęła 19. Na Fakty zaprasza…” – w tym miejscu wymienia imię i nazwisko prowadzącego danego programu. Pod koniec 2022 roku lektor pojawił się także w sztandarowym programie newsowego Polsatu. - „Wydarzenia. Najbardziej wiarygodny program informacyjny w Polsce” – można usłyszeć na początku programu.

Z danych Nielsena wynika, że w kwietniu br. TVN24 był najpopularniejszym kanałem telewizyjnym z 4,72 proc. udziału w rynku telewizyjnym.

Autor:ag

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas