Telewizja2014-09-04
25

TVN24 BiŚ wyprzedziło Superstację, TV Republika powalczy o awans z ostatniej pozycji

TVP Info było liderem oglądalności wśród kanałów newsowych w sierpniu br. Największy wzrost zanotował kanał TVN24 Biznes i Świat, który wyprzedził Superstację. Ostatnie miejsce zajęła TV Republika, która liczy na zwiększenie widowni jesienią.

Udział TVP Info - będącego w sierpniu br. najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym - wyniósł 3,58 proc - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionym Wirtualnemedia.pl przez jedną z firm medialnych. Stacja ta zanotowała w ujęciu rocznym wzrost wyniku o 1,70 proc. - stało się tak pierwszy raz od czasu wydzielenia z TVP Info pasm regionalnych we wrześniu ub.r., co skutkowało ogromnym spadkiem widowni stacji (więcej na ten temat).

Na drugiej pozycji znalazł się TVN24 z udziałem na poziomie 3,34 proc. po wzroście o 1,83 proc. Trzecie miejsce należało do TVP Regionalnej, która rok temu nie istniała, a w ubiegłym miesiącu miała 1,24 proc. udziału. Oczko niżej znalazł się Polsat News z udziałem wynoszącym 1,18 proc., takim samym jak rok wcześniej.

Piąte miejsce zajął TVN24 Biznes i Świat, rok temu nadający jako TVN CNBC. Wynik tego kanału po zmianie nazwy i oferty programowej poszedł do góry aż o 400 proc. do 0,30 proc. TVN24 BiŚ po raz pierwszy udało się wyprzedzić Superstację, która znalazła się na szóstej lokacie z 0,27 proc. udziału (wynik bez zmian).

Udział Polsat News 2 w sierpniu br. wyniósł 0,13 proc, czyli o 160 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy w miejscu tej stacji nadawał Polsat Biznes. Polsat News 2 ruszył jako Polsat News+ 9 czerwca br., a nazwę musiał  zmienić w sierpniu ze względu na spór prawny z nc+ (dowiedz się więcej).

- Poprawa wyników jest dobrym sygnałem. Szczególnie zważywszy na zamieszanie związane z pozwem naszej konkurencji, domagającej się zmiany naszego logotypu i nazwy kanału - mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy Telewizji Polsat. Dotąd nadawca nie prowadził działań promocyjnych dla Polsat News 2, ale planuje je rozpocząć w przyszłości.

Ostatnie miejsce w rankingu zajęła Telewizja Republika, której udział wyniósł 0,12 proc. (stacja monitorowana jest od lipca br., w tamtym miesiącu także miała 0,12 proc.). Nadawca z uzyskanej oglądalności nie jest zadowolony. Radosław Dobrzyński, dyrektor zarządzający Telewizji Republika, tłumaczy Wirtualnemedia.pl, że słabe wyniki kanału wynikają z kilku czynników. Chodzi m.in. o mały zasięg techniczny (wynoszący ok 20 proc.), wpływający na małą liczebność próby i powodujący bardzo dużą zmienność wyników, a także o spadek oglądalności związany z wyjazdami urlopowymi i pogodą oraz fakt, że stacja wstrzymała na wakacje emisję części programów.

Telewizja Republika pracuje nad powiększeniem widowni. - Chcemy zasadniczo zwiększyć zasięg poprzez wejście do oferty nc+ oraz zmianę pakietu w Vectrze z platynowego na złoty. Ponadto chcemy również poprzez nc+ wejść do oferty Orange TV - mówi Dobrzyński - Od połowy września rusza też nowa ramówka, bardziej dynamiczna, z większą liczbą programów na żywo, nowymi pozycjami programowymi, nowymi prowadzącymi. Jestem przekonany, że przyczyni się ona do zwiększenia oglądalności - dodaje. Kanał ma też w planach działania marketingowe, ale ich szczegółów Dobrzyński nie ujawnia.

Największy udział (4,82 proc.) wśród grup kanałów newsowych w sierpniu br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna (rok wcześniej wynik samego TVP Info wynosił 3,52 proc.). Średni udział kanałów Grupy TVN (TVN24, TVN24 Biznes i Świat) wyniósł 3,64 proc. (wzrost o 8,98 proc.), zaś Telewizji Polsat (Polsat News, Polsat News 2) - 1,31 proc. (+ 6,50 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(25)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas