Telewizja2014-08-06
22

TVN24 BiŚ z ogromnym wzrostem, pierwsze dane TV Republika

TVP Info było liderem oglądalności wśród kanałów newsowych w lipcu br. Największy wzrost w zestawieniu zanotował TVN24 Biznes i Świat, który zastąpił TVN CNBC, zaś debiutująca w badaniu TV Republika osiągnęła taki sam wynik jak Polsat News 2.

W lipcu br. największy udział wśród stacji informacyjno-publicystycznych miało TVP Info, którego wynik uplasował się na poziomie 3,71 proc. To o 3,39 proc. mniej niż rok wcześniej, gdy stacja nadawała jeszcze pasma regionalne - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej pozycji znalazł się TVN24 z udziałem na poziomie 3,55 proc. po wzroście o 2,31 proc. Trzecie miejsce należało ex aequo do TVP Regionalnej i Polsat News, których udział wyniósł po 1,23 proc. Pierwsza z tych stacji nie istniała rok temu, druga zaś zyskała względem lipca ub.r. 4,24 proc.

Wzrost udziału o 18,52 proc. do 0,32 proc. odnotowała zajmująca czwartą lokatę Superstacja. Z kolei najwięcej w zestawieniu zyskała stacja TVN24 Biznes i Świat, rok wcześniej nadająca jako TVN CNBC. Wynik tego kanału po zmianie nazwy i oferty programowej poszedł do góry aż o 237,5 proc. do 0,27 proc.

>>> Polsat z zakazem używania nazwy Polsat News+ na czas procesu

Ostatnie miejsce z 0,12 proc. udziału w rankingu zajęły ex aequo Telewizja Republika oraz Polsat News 2, z tymże to ta pierwsza stacja miała minimalnie lepszą średnią widownię.

Mająca profil konserwatywny Telewizja Republika nadaje od maja ub.r., ale dołączyła do panelu Nielsena dopiero w lipcu br. Stacja ta ma najmniejszy zasięg spośród kanałów newsowych - dociera jedynie do ok. 20 proc. gospodarstw domowych.

Z kolei Polsat News 2 zanotował wzrost udziału o 33,33 proc. względem wyników Polsatu Biznes, którego miejsce zajął 9 czerwca br. (wtedy stacja nazywała się Polsat News+, pod nową nazwą nadaje od zeszłego czwartku).

Największy udział wśród grup kanałów newsowych w lipcu br. miała Telewizja Polska, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna. Jej udział wyniósł 4,94 proc., po wzroście w porównaniu do lipca ub.r. o 28,65 proc. (rok temu w skład kanałów informacyjnych TVP wchodziło tylko TVP Info).

Średni udział kanałów Grupy TVN (TVN24, TVN24 Biznes i Świat) wyniósł 3,82 proc. (wzrost o 7,61 proc.), natomiast Telewizji Polsat (Polsat News, Polsat News 2) - 1,35 proc. (+ 8,44 proc.).

Zobacz tabelę

 

Autor:PP

KOMENTARZE(22)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas