Telewizja2014-03-31
10

TVN24 Biznes i Świat ogląda pięć razy więcej osób niż TVN CNBC

Sebastian PodkościelnySebastian Podkościelny

TVN24 Biznes i Świat w ostatnich czterech tygodniach miał 0,3 proc. udziału w rynku. To pięć razy więcej niż śledziło stację TVN CNBC rok wcześniej. - To dowód, że nasza propozycja kanału dobrze trafiła w zapotrzebowanie - komentuje wyniki Sebastian Podkościelny, wiceszef stacji.

TVN24 Biznes i Świat w miejsce TVN CNBC nadaje od 1 stycznia br., ale Nielsen Audience Measurement udostępnia wyniki oglądalności tej stacji dopiero od 1 marca br. Z danych za okres do 27 marca br. uzyskanych przez Wirtualnemedia.pl od TVN, wynika, że w tym okresie TVN24 Biznes i Świat w każdej minucie gromadził 19,6 tys. widzów, co przełożyło się na 0,29 proc. udziału stacji w grupie 4+ i 0,32 proc. w grupie 16-49.

Oznacza to, że nowy kanał informacyjny Grupy TVN ogląda pięć razy więcej osób niż śledziło w analogicznym okresie ub.r. kanał TVN CNBC - stacja ta wówczas miała tylko 3,8 tys. widzów, a jej udział wynosił 0,06 proc. w grupie wszystkich widzów i 0,08 proc. w grupie komercyjnej.

Natomiast w ostatnim miesiącu nadawania, czyli w grudniu ub.r. TVN CNBC notował zbliżone wyniki - jego udział wynosił odpowiednio 0,05 proc. i 0,09 proc. (więcej na ten temat).

TVN24 Biznes i Świat ma zdecydowanie lepszą oglądalność niż jej dotychczasowy konkurent w segmencie kanałów ekonomicznych, czyli Polsat Biznes. Stację tę w okresie od 1 do 27 marca br. oglądało tylko 3,9 tys. widzów przy udziale na poziomie 0,06 proc. w grupie 4+ i 0,05 proc. w 16-49. Liderem wśród kanałów informacyjnych była w tym okresie TVN 24, która gromadziła średnio 211 tys. widzów i miała 3,13 proc. udziału, a dalej znalazły się TVP Info z 2,93 proc. udziału i Polsat News (1,29 proc.).

Zobacz tabelę

- Zaufanie jakim widzowie nas obdarzają, to dowód, że propozycja nowoczesnej telewizji o świecie i pieniądzach dobrze trafiła w zapotrzebowanie. Podczas gdy TVN24 jest zdecydowanym liderem wśród stacji newsowych, TVN24 Biznes i Świat tworzy dodatkową wartość oferując połączenie newsów zza granicy i wiadomości gospodarczych - mówi Wirtualnemedia.pl Sebastian Podkościelny, zastępca redaktora naczelnego TVN24 Biznes i Świat.

Największą widownię w TVN24 Biznes i Świat w okresie od 1 do 27 marca br. miała nadawana równolegle z TVN24 “Loża prasowa”. W niedzielę 2 marca br. zgromadziła przed telewizorami średnio 113 tys. osób. Na drugiej pozycji znalazł się “Dzień na rynkach” z 4 marca br. (105 tys. widzów), a na trzecim miejscu uplasował się „Biznes i Świat - wydanie specjalne” z 2 marca br. (91 tys. oglądających).

W pierwszych dniach marca br. TVN24 Biznes i Świat nadawał specjalne programy związane z sytuacją na Ukrainie, w tym z agresją ze strony Rosji na Krymie i wówczas stacja gromadziła największą widownię. Potem kanał wrócił jednak już do normalnej ramówki - w top 10 znalazły się także pozycje z kolejnych tygodni, np. na miejscu piątym jest „Dzień na rynkach”, nadany 24 marca br.

Zobacz tabelę

 

 

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas