Telewizja2013-04-04
32

TVN24 chętniej oglądany od TVP Info, spory wzrost Polsat News

W marcu br. na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych awansował kanał TVN24. Stacji tej udało się wyprzedzić TVP Info, które zanotowało największy spadek widowni. Z kolei największym wzrostem pochwalić się mógł Polsat News.

Średnia minutowa widownia TVN24 w marcu 2013 roku wyniosła 210 tys. osób i była o 12,21 proc. wyższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej. Natomiast udział tej stacji wzrósł z 2,97 proc. do 3,04 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z kolei na drugie miejsce spadł liderujący dotąd kanał TVP Info, który zanotował największy spadek widowni - 13,34 proc. do poziomu 208 tys. oglądających. Natomiast udział tej stacji w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 0,80 pkt. proc. do 3,02 proc.

Trzecią pozycję zajął Polsat News. Kanał ten w marcu br. w każdej minucie miał średnio 73 tys. widzów, czyli o 33,26 proc. więcej niż rok wcześniej - to z kolei jest największy wzrost w rankingu. Udział w rynku telewizyjnym wzrósł z 0,87 proc. do 1,05 proc.

Z kolei widownia zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zmniejszyła się o 10,87 proc. do 11 tys. widzów a udział  spadł o 0,03 pkt. proc. do poziomu 0,17 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera także należała do TVN24, której udział w marcu 2013 roku ustabilizował się na poziomie 2,35 proc. (wzrost o 0,22 pkt. proc). Drugie miejsce należało do TVP Info z udziałem wynoszącym 1,52 proc. (spadek o 0,52 pkt. proc.). Na trzeciej lokacie uplasował się Polsat News (0,80 proc.; + 0,14 pkt. proc.). Z kolei wynik zajmującej czwartą lokatę Superstacji to 0,07 proc. (-0,01 pkt. proc.).

Zobacz tabelę


Wśród kanałów o tematyce ekonomiczno-biznesowej na pozycję lidera awansowała stacja Polsat Biznes, która w marcu 2013 roku zanotowała wzrost średniej oglądalności aż o 222,20 proc. do 4,8 tys. widzów. Natomiast jej udział poszedł do góry o 0,05 pkt. proc. i ostatecznie wyniósł on 0,07 proc. Do 18 lutego br. kanał ten nazywał się TV Biznes (więcej na ten temat).

Natomiast widownia TVN CNBC w analizowanym okresie wzrosła o 8,67 proc. do 3,9 tys. osób, a udział tego kanału ustabilizował się na stałym poziomie 0,06 proc.

Zobacz tabelę


Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 6,1 tys. widzów, czyli o 12,66 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

Zobacz tabelę


W marcu br. najwięcej widzów w TVN24 obejrzało relację na żywo z 13 marca br. podczas której ogłoszono nazwisko nowego papieża (1,86 mln osób). Również i w TVP Info hitem był serwis informacyjny związany z konklawe (954 tys. widzów), a w Polsat News - program „Państwo w państwie” (476 tys. widzów).

Zobacz tabelę

Autor:mk

KOMENTARZE(32)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas