Telewizja2019-04-23
15

TVN24 i TTV liderami wśród stacji tematycznych, TVP Sport z największym wzrostem w czołówce

Pozycję lidera oglądalności wśród kanałów tematycznych wśród wszystkich widzów w marcu 2019 roku zajęło TVN24, a w grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało do TTV - raport Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych w marcu 2019 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 4,17 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 12,70 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.

Drugą lokatę zajęło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,10 proc. (po spadku o 3,43 proc.).

Podium uzupełnia kanał TTV. Jego udział zwiększył się o 4,90 proc. i w analizowanym okresie wyniósł 2,14 proc.

Do rankingu top 20 stacji na czwartą lokatę awansował TVP Sport. Średni udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 1,50 proc., po wzroście względem marca ub.r. o 305,41 proc. (zdecydowanie największym w top 10). TVP Sport od 7 czerwca ub.r. nadaje na MUX-3, na którym zastąpił TVP Rozrywkę. Z kolei od 22 grudnia ub.r. stacja w jakości HD jest dostępna również na ósmym multipleksie DVB-T (wraz z TVP Rozrywką, która powróciła do naziemnej telewizji cyfrowej).

Na piątą pozycję (z czwartej) spadła stacja TVP ABC z wynikiem w zeszłym miesiącu na poziomie 1,38 proc., po spadku o 4,83 proc.

W czołowej dziesiątce zestawienia uplasowały się jeszcze takie kanały jak: TVP Seriale (1,32 proc.; spadek o 7,04 proc.), Stopklatka TV (1 proc.; do góry o 13,64 proc.), TVP3 (0,96 proc.; + 18,52 proc.), Polsat News (0,92 proc.; - 16,36 proc. - największy spadek w top 10) i Fokus TV (0,83 proc.; - 5,68 proc.).

Wśród widzów w grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, w marcu 2019 roku pierwsze miejsce zajął kanał TTV, którego udział w porównaniu do marca 2018 roku zwiększył się o 23,77 proc. i wyniósł 3,28 proc. Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, to rekordowy miesięczny wynik tej stacji w historii nadawania.

- Widzowie wiedzą, po co włączają TTV i wiedzą, jaki rodzaj emocji zobaczą. Stawiamy na własne osobowości i takich bohaterów telewizyjnych, których widzowie TTV chętnie by wpuścili do swoich domów. Kluczem do systematycznego wzrostu oglądalności TTV jest konsekwencja programowa, bo rozwijamy istniejące i lubiane formaty oraz wprowadzamy takie nowości, które dodają coś świeżego do oferty telewizyjnej. Patrząc na profil naszego widza, można zauważyć, że jest on młodszy niż tradycyjny konsument treści telewizyjnych. To na pewno jest perspektywiczne z punktu widzenia naszego rozwoju - tłumaczy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Lidia Kazen, dyrektor programowa TTV.

- Wiosną wprowadziliśmy trzy nowe, poranne wydania „Expressu”, a także codzienne, popołudniowe emisje „Usterki" o godz. 18.00. To pozwoliło nam ustabilizować wynik w ciągu dnia. A dodatkowo swoje zrobiła wieczorna premiera nowego formatu „Patent na kasę", który w trudnym pasmie o godz. 20.00 poradził sobie, pomimo dobrych wyników „Big Brothera” w TVN7 - dodaje.

Drugą lokatę zajął TVN24 (2,30 proc.; wzrost o 16,16 proc.). Podium uzupełnia TVP ABC (1,40 proc.; do góry o 0,72 proc.).

Największym wzrostem w top 10 również i tutaj pochwalić się mógł TVP Sport - było to 350 proc. do 1,26 proc.

W tym ujęciu największą stratę w czołowej dziesiątce odnotowało TVP ABC - było to 6,67 proc. do 1,40 proc.

Autor:mk / łb

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas