Telewizja2019-08-12
15

TVN24 i TVP Info zwiększają przewagę nad konkurencją w lipcu. TV Republika o 41 proc. w dół

W lipcu br. liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych było TVN24, a na drugim miejscu znalazło się TVP Info. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła Telewizja wPolsce.pl, a najwięcej straciła TV Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w lipcu 2019 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 4,66 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 5,02 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Drugą lokatę zajęło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,88 proc. (po wzroście o 6,16 proc.).

Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,27 proc. udziału, po spadku względem lipca 2018 roku o 0,94 proc. 1 października ub.r. wystartowała nowa ramówka Polsatu News, w której znalazło się aż 9 nowych programów. Zmianie uległ także wygląd studia Polsat News. Na wizji zadebiutowali również Joanna Racewicz i Bogdan Rymanowski. Ramówka stacji na początku tego roku była dwukrotnie korygowana w celu ujednolicenia pasm.

Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,11 proc. Jego wynik względem lipca zeszłego roku wzrósł o 13,91 proc.

Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego udział zmniejszył się o 8,23 proc. do 0,38 proc.

Ostatnia była Telewizja wPolsce.pl, która nadaje od czerwca 2017 roku. W grudniu 2017 roku kanał ten pojawił się w ofercie operatorów płatnej telewizji, a od marca ub.r. reklamy stacji są sprzedawane przez Polsat Media. Średni rynkowy udział Telewizji wPolsce.pl w lipcu br. wyniósł 0,004 proc., po wzroście względem lipca ub.r. o 300 proc. - największym w zestawieniu.

Z kolei najwięcej straciła będąca ósma w zestawieniu telewizja Republika, której wynik zmniejszył się o 41,46 proc. do 0,02 proc. udziału.

Największy udział (5,04 proc.) wśród grup kanałów newsowych w lipcu br. miał TVN, mający w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notujący wzrost o 3,90 proc. Drugie miejsce zajęły stacje newsowe TVP, których udział zwiększył się o 7,80 proc. do 4,99 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w lipcu 2019 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,60 proc., po wzroście o 2,81 proc.

Na drugim miejscu umocniło się TVP Info (1,76 proc. udziału, do góry o 27,92 proc.). W tym ujęciu trzeci był Polsat News (0,88 proc.; + 2,57 proc.).

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,92 proc. udziału, po wzroście o 2,17 proc.

Autor:mk

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas