Telewizja2023-06-11
10

TVN24 liderem kanałów informacyjnych w maju, TVP3 z największym wzrostem, zerowy udział News24

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w maju br. była telewizja TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła stacja TVP3, a najwięcej straciły Polsat News i TV Republika. Zerowy udział miał News24 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średni dobowy udział TVN24 w maju 2023 roku wyniósł 4,68 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,40 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Wiceliderem było TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 4,68 proc. (po spadku o 12,52 proc.).

Podium uzupełnia Polsat News. W maju br. kanał miał 1,65 proc. udziału, po spadku względem maja 2022 roku o 16,67 proc. - największym w zestawieniu (ex aequo z TV Republika – wynik tego kanału zmniejszył się o także 16,67 proc. do 0,10 proc.).

Tuż za podium znalazł się kanał TVP3, którego udział wyniósł 0,95 proc. (do góry o 14,45 proc. - największy wzrost w zestawieniu).

Czołową piątkę uzupełnia kanał Wydarzenia24. Średni rynkowy udział stacji w maju br. wyniósł 0,67 proc. Stacja względem maja 2022 roku zanotowała wzrost o 3,08 proc.

Tylko 68 widzów News24

Ostatni w zestawieniu był nowy kanał News24 (uruchomiony przez Astro), który nadaje od marca ub.r. Stację w maju br. śledziło średnio zaledwie 68 widzów.

Największy udział (5,78 proc.) wśród grup kanałów newsowych w maju br. miała Telewizja TVN, mająca w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notująca spadek o 3,67 proc. Kanały wyprzedziły anteny newsowe Telewizji Polskiej, których udział zmniejszył się o 8,90 proc. do 5,63 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).

Rynek kanałów informacyjnych stopniał o 7 proc.

Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w maju 2023 roku wyniósł 13,99 proc. Było to o 7,23 proc. mniej niż w maju 2022 roku.

TVN24 na czele w 16-49

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w maju 2023 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 3,28 proc., po wzroście o 0,31 proc.

Drugie miejsce zajęło TVP Info. Stacja miała 1,74 proc. udziału, po spadku o 26,89 proc. - największym w zestawieniu. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 1,16 proc. (spadek o 23,18 proc.).

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był też TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,60 proc. udziału, po spadku o 0,55 proc.

Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 7,47 proc. udziału w rynku, po spadku o 13,24 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas