Telewizja2022-07-18
15

TVN24 liderem kanałów informacyjnych, duży wzrost TVP Info. Na końcu News24

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w czerwcu br. było TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła nowa stacja Wydarzenia24 (która względem Superstacji zanotowała wzrost o 1450 proc.). Zerowy udział zanotowała nowa stacja News24 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średni dobowy udział TVN24 w czerwcu 2022 roku wyniósł 5,44 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 22,80 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Media Context, opartej na danych Nielsen Audience Measurement.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugie było TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 4,97 proc. (po wzroście o 39,22 proc.).

Podium uzupełnia Polsat News. W czerwcu br. kanał miał 1,87 proc. udziału, po wzroście względem czerwca 2021 roku o 3,89 proc.

Czwarte miejsce zajął kanał TVP3, którego udział wyniósł 0,96 proc. (w dół o 6,80 proc.).

Piąte miejsce zajął nowy kanał Wydarzenia24, który nadaje od 1 września 2021 roku. To stacja o charakterze informacyjnym, która zastąpiła Superstację. Flagową pozycją kanału jest nadawany co pół godziny program „Wydarzenia”.

Średni rynkowy udział kanału Wydarzenia24 w czerwcu br. wyniósł 0,62 proc. Stacja względem nadawanej w czerwcu ub.r. Superstacji zanotowała wzrost o 1450 proc. (największy w zestawieniu) i awans w rankingu o trzy lokaty.

Dziesiąta w zestawieniu była stacja Biznes24. Jej wynik spadł najbardziej w zestawieniu - teoretycznie o 100 proc. do 0,00 proc. udziału.

Tylko 74 widzów News24

Ostatnie miejsce zajął nowy kanał News24 (uruchomiony przez Astro), który nadaje od marca br. Stację w maju br. śledziło średnio zaledwie 74 widzów.

Największy udział (5,98 proc.) wśród grup kanałów newsowych w czerwcu br. miała Telewizja TVN, mająca w portfolio stacje TVN24 i TVN24 BiS i notująca wzrost o 24,58 proc. Drugie były anteny newsowe Telewizji Polskiej, których udział zwiększył się o 28,91 proc. do 5,93 proc. (łączne dane dla TVP Info oraz TVP3).

Rynek kanałów informacyjnych wzrósł o 28 proc.

Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w czerwcu 2022 roku wyniósł 14,65 proc. Było to o 28,28 proc. więcej niż w czerwcu 2021 roku.

TVN24 na czele również w 16-49

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w czerwcu 2022 roku utrzymało się TVN24 z wynikiem 3,15 proc., po wzroście o 17,10 proc.

Drugie miejsce zajęło TVP Info. Stacja miała 2,09 proc. udziału, po wzroście o 33,12 proc. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 1,43 proc. (wzrost o 2,14 proc.).

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był też TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,50 proc. udziału, po wzroście o 20,69 proc.

Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 8,16 proc. udziału w rynku, po wzroście o 26,12 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas