Telewizja2022-05-16
20

TVN24 na czele kanałów informacyjnych

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w kwietniu br. było TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła nowa stacja Wydarzenia24 (która względem Superstacji zanotowała wzrost o 1600 proc.), a jedyny spadek odnotował kanał TVP3 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średni dobowy udział TVN24 w kwietniu 2022 roku wyniósł 5,86 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 16,04 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugie było TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 5,80 proc. (po wzroście o 50,65 proc.).

Podium uzupełnia Polsat News. W kwietniu br. kanał miał 2,17 proc. udziału, po wzroście względem kwietnia 2021 roku o 6,37 proc.

Czwarte miejsce zajął kanał TVP3, którego udział wyniósł 0,78 proc. (w dół o 25 proc. - jedyny spadek w zestawieniu).

Wydarzenia24 tuż za TVN24 BiS

Szóste miejsce zajął nowy kanał Wydarzenia24, który nadaje od 1 września 2021 roku. To stacja o charakterze informacyjnym, która zastąpiła Superstację. Flagową pozycją kanału jest nadawany co pół godziny program „Wydarzenia”.

Średni rynkowy udział kanału Wydarzenia24 w kwietniu br. wyniósł 0,68 proc. Stacja względem nadawanej w kwietniu ub.r. Superstacji zanotowała wzrost o 1600 proc. (największy w zestawieniu) i awans w rankingu o dwie lokaty.

Największy udział (6,58 proc.) wśród grup kanałów newsowych w kwietniu br. miała Telewizja Polska, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca wzrost o 34,56 proc. Stacje wyprzedziły anteny newsowe Telewizji TVN, których udział zwiększył się o 28,49 proc. do 6,54 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 BiS).

Warto dodać, że w poprzednim miesiącu, tj. w marcu po raz pierwszy od wielu miesięcy najchętniej oglądanym kanałem było TVP Info, które miało 7,93 proc. udziału. SHR% drugiego TVN24 wyniósł 6,80 proc. Były to najwyższe miesięczne udziały kanałów w historii nadawania. W ostatnich kilkunastu tygodniach kanały informacyjne obszernie relacjonują wydarzenia związane z atakiem Rosji na Ukrainę, który rozpoczął się w czwartek, 24 lutego.

Największe zainteresowanie stacjami informacyjnymi miało miejsce w pierwszych kilku tygodniach (stąd rekordowe wyniki w marcu). W ostatnich kilku tygodniach kanały informacyjne mają niższe wyniki, ale nadal wyraźnie wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Rynek kanałów informacyjnych wzrósł o 29 proc.

Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w kwietniu 2022 roku wyniósł 16,23 proc. Było to o 29,01 proc. więcej niż w kwietniu 2021 roku.

TVN24 na czele również w 16-49, TVP Info wyprzedziło Polsat News

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w kwietniu 2022 roku utrzymało się TVN24 z wynikiem 3,78 proc., po wzroście o 18,50 proc.

Drugie miejsce zajęło TVP Info, które wyprzedziło Polsat News. Stacja miała 2,74 proc. udziału, po wzroście o 69,14 proc. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 1,81 proc. (wzrost o 9,70 proc.).

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 4,24 proc. udziału, po wzroście o 24,71 proc.

Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 9,91 proc. udziału w rynku, po wzroście o 38,02 proc.

Autor:mk

KOMENTARZE(20)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas