Telewizja2022-03-13
20

TVN24 na czele kanałów informacyjnych w lutym. Rekordowy wynik Wydarzenia24

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w lutym br. było TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła nowa stacja Wydarzenia24 (która względem Superstacji zanotowała wzrost o 1600 proc.), a największy spadek odnotował kanał Biznes24 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średni dobowy udział TVN24 w lutym 2022 roku wyniósł 5,83 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 23,26 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugie było TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 5,56 proc. (po wzroście o 51,50 proc.).

Podium uzupełnia Polsat News. W lutym br. kanał miał 2,27 proc. udziału, po wzroście względem lutego 2021 roku o 31,98 proc.

Z piątego na czwarte miejsce awansował kanał TVN24 BiS, którego udział wyniósł 1,08 proc. (do góry o 184,21 proc.).

Stacja wyprzedziła TVP3. Kanał w lutym br. miał 0,83 proc. udziału., po spadku o 24,55 proc.

Wydarzenia24 z lepszym wynikiem niż Superstacja

Szóste miejsce zajął nowy kanał Wydarzenia24, który nadaje od 1 września 2021 roku. To stacja o charakterze informacyjnym, która zastąpiła Superstację. Flagową pozycją kanału jest nadawany co pół godziny program „Wydarzenia”.

Średni rynkowy udział kanału Wydarzenia24 w lutym br. wyniósł 0,51 proc. Stacja względem nadawanej w lutym ub.r. Superstacji zanotowała wzrost o 1600 proc. (największy w zestawieniu) i awans w rankingu o dwie lokaty.

Ostatni w zestawieniu był kanał Biznes24 z udziałem poniżej 0,01 proc. Jego wynik względem analogicznego okresu zeszłego roku teoretycznie spadł o 100 proc. - najbardziej w zestawieniu.

Największy udział (6,91 proc.) wśród grup kanałów newsowych w lutym br. miała Telewizja TVN, mająca w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notująca wzrost o 35,23 proc. Drugie były anteny newsowe Telewizji Polskiej, których udział zwiększył się o 33,96 proc. do 6,39 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).

Rynek kanałów informacyjnych wzrósł o 38 proc.

Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w lutym 2022 roku wyniósł 16,26 proc. Było to o 37,80 proc. więcej niż w lutym 2021 roku.

TVN24 na czele również w 16-49

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w lutym 2021 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 4,18 proc., po wzroście o 37,50 proc.

Drugie miejsce zajęło TVP Info. Stacja miała 2,87 proc. udziału, po wzroście o 64,94 proc. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 2 proc. (wzrost o 41,84 proc.).

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 5,17 proc. udziału, po wzroście o 57,62 proc.

Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 11,09 proc. udziału w rynku, po wzroście o 57,98 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(20)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas